מוטי יוגב לכיפה: בניגוד לבנט - אני יודע להתנצל

יוגב, שנבחר במקום הראשון בפריימריז של הבית היהודי, דיבר בכינוס מרכז המפלגה, ואמר כי הוא מוכן לחיבורים עם "כל מי שבציונות הדתית", אך אישר כי דחף לפיטוריהם של בנט ושקד מהממשלה

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 19/06/19 20:00 טז בסיון התשעט

מוטי יוגב לכיפה: בניגוד לבנט - אני יודע להתנצל
מוטי יוגב בכינוס מרכז הבית היהודי, צילום: כיפה

באוניברסיטת בר אילן מתקיים הערב (ד') כינוס מרכז הבית היהודי, במהלכו צפויים חברי חברי מרכז הבית היהודי להצביע על המלצת מזכירות המפלגה ויו"ר המפלגה, ח״כ הרב רפי פרץ, לקבע את הרשימה שנבחרה על ידי המועצה הציבורית ומרכז המפלגה לבחירות לכנסת ה-21, באופן שהרכב הרשימה ישאר זהה גם בבחירות לכנסת ה-22.

מנכ״ל הבית היהודי, ניר אורבך אמר לקראת כינוס המרכז: ״אנו סומכים על מרכז המפלגה שיאשר את ההחלטה שמטרתה לשמור על יציבות בתוך הבית היהודי לקראת חיבורים ואיחודים נוספים״

בשיחה עם חדשות כיפה אומר ח"כ מוטי יוגב, מי שנבחר בבמקום הראשון בפריימריז, ערב הבחירות הקודמות, כי המטרה היא להתקדם כמה שיותר מהר לקראת איחודים בציונות הדתית: "אנחנו מקבעים היום את הרשימה של הבית היהודי, עם פתיחות לכל מי שנוכל לאחד איתו כוחות כדי למצות את כל קולות הציונות הדתית". אומר יוגב.

אתה עדיין כועס על בנט ועל הדרך בה הוא עזב את המפלגה.

"אני לא כועס ואם ביטאתי מילים חריפות מדי אז - שלא כדרכו, שלא היה יודע להתנצל - אני מתנצל, ואנחנו קוראים לכל מי שבציונות הדתית לבוא ולאחד שורות, כולל גופים שונים בציונות הדתית, כדי שאכן הציונות הדתית תופיע בכל גודלה, על כל מגוון אנשיה, בממשלה הבאה".

איחודים זה אומר שאתה מוכן לרדת ברשימה?

כשנבוא למו"מ נבוא למו"מ. איחוד מחייב את הרחבת השורות, וכל דבר יהיה לגופו של עניין"

כולל חיבור עם עוצמה יהודית?

"כל הדברים האלו לאחר הערב הזה, וכך ביקש מאיתנו הרב רפי פרץ, שיישאר ויעמוד בראש בכל מקרה ובכל חיבור, אנחנו ממחר או מהיום בלילה לבחון כל דבר לגופו של עניין"

אתה לא חושב שהיה צריך לקיים בחירות ליו"ר או לרשימה מחדש, לקראת הבחירות?

"רק לפני ארבעה חודשים בחרנו את היו"ר ואת הרשימה. הרשימה הזו כבר כמעט והתחילה את תפקידיה בכנסת. המהלך כפי שבמפלגות רבות כמו בליכוד וכחול לבן עושים, כדי לחסוך אנרגיות שליליות, ולהירתם כל כולנו יחד עם האיחודים הנוספים כדי להביא לכוח המשמעותי ביותר של הציונות הדתית"

הפיטורים של בנט ושקד מהממשלה זו יוזמה שלך?

"בהחלט יזמתי את הדברים. הם היו הנציגים שלנו. מהרגע שהם נטשו ועשו את מה שעשו אזי הם לא מייצגים אותנו בהכרח. בנט גם התנער מהדרך של הציונות הדתית. אבל זה לא מענייננו. ברור שחיפשתי שהנציגים שלנו ייצגו אותנו, וכרגע זה הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ', ומן הראוי היה שהם ייכנסו לתפקידיהם, ואני מאוד שמח לברך אותם".