הערכה: חברי מרכז הבית היהודי יצביעו בעד מהלכי הרב פרץ

מרכז המפלגה צפוי להתכנס כדי לאשר את קיבוע הרשימה לכנסת וכן נושאים נוספים אותם יעלו יו"ר הבית היהודי והמזכירות. לא צפויה התנגדות גדולה לשינויים. ניר אורבך: "סומכים על החברים שיאשרו את ההחלטה שמטרתה לשמור על יציבות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 19/06/19 08:22 טז בסיון התשעט

הערכה: חברי מרכז הבית היהודי יצביעו בעד מהלכי הרב פרץ
הרב פרץ בכינוס המרכז, צילום: ללא

חברי מרכז הבית היהודי יתכנסו הערב (ד') במרכז וואהל ברמת גן ויתבקשו לאשר את השינויים אותם מובילים יו"ר המפלגה הרב רפי פרץ חברי הסיעה והמזכירות, ובראשם אישור הרשימה לכנסת הקודמת לקראת מערכת הבחירות הקרובה.

"אנו סומכים על מרכז המפלגה שיאשר את ההחלטה שמטרתה לשמור על יציבות בתוך הבית היהודי לקראת חיבורים ואיחודים נוספים", אמר המנכ"ל ניר אורבך.

מרכז הבית היהודי מצביע בעד האיחוד

ארכיון: מרכז הבית היהודי בהצבעהצילום: פלאש 90, יהודה חיים

מלבד ההחלטה לקבע את הרשימה, יתבקשו חברי המרכז לאשר גם את הסעיף שיאפשר לכנסם בהתראה קצרה (48 שעות) מתוך מחשבה עתידית על חיבורים עם מפלגות נוספות שיחייבו הצבעה. סעיף נוסף עליו יצביעו הערב הוא שינוי הרוב הנדרש להעברת החלטות והורדתו מ-61% כיום ל-51% בלבד. ההערכה היא כי השינויים לא ייתקלו בקשיים מיוחדים מצד חברי המרכז שככל הנראה יצביעו בעדם במטרה לא להיכנס לקרבות פנימיים מיותרים ולהתפנות למערכת הבחירות.

בבית היהודי הדגישו כי מיד לאחר אישור השינויים, הם יתפנו ליצירת החיבורים הטכניים עם המפלגות הימין הדתיות. בשלב ראשון עם האיחוד הלאומי ובצלאל סמוטריץ' ובהמשך גם עם עוצמה יהודית, נפתלי בנט ואיילת שקד.