הרב פרץ שר החינוך, סמוטריץ' שר התחבורה

נתניהו הודיע כי הרב פרץ ימונה לשר החינוך ומשקיף בקבינט, וסמוטריץ' יקבל את תיק התחבורה וחברות מלאה בקבינט המדיני ביטחוני. סמוטריץ' ויתר על תיק נוסף כדי להשאיר את אורי אריאל בתפקידו

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 17/06/19 17:19 יד בסיון התשעט

הרב פרץ שר החינוך, סמוטריץ' שר התחבורה
יש סיכום. נתניהו, פרץ וסמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

ראש הממשלה נתניהו הודיע אחר הצהריים (ב'), בתום פגישתו עם יו"רי הבית היהודי והאיחוד הלאומי, כי הרב רפי פרץ ימונה לשר החינוך ולמשקיף בקבינט המדיני-ביטחוני (כלומר ישתתף בישיבות אבל לא תהיה לו זכות הצבעה), וכי בצלאל סמוטריץ' ימונה לשר התחבורה ולחבר מלא בקבינט המדיני-ביטחוני. 

על פי הודעת ראש הממשלה, המינויים לקבינט הם לבקשת "איחוד מפלגות הימין". עוד נאמר כי הצדדים סיכמו על שמירה מלאה של הסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה כפי שהיה נהוג בישראל מזה עשרות שנים. כזכור, אמש פורסם כי סמוטריץ' הודיע לראש הממשלה כי לא יאשר עבודות בשבת, אם ימונה לשר התחבורה, אך בהמשך טענו גם בסביבת ראש הממשלה וגם בסביבת סמוטריץ' כי הנושא כלל לא עלה, וכי אישורי העבודה בשבת נמצאים באחריות שר העבודה והרווחה, ולא שר התחבורה.

הרב פרץ וסמוטריץ

הרב פרץ וסמוטריץ'צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרב רפי פרץ יחליף בתפקידו כשר החינוך את נפתלי בנט, יו"ר הבית היהודי לשעבר, שפוטר על ידי נתניהו יחד עם איילת שקד, לפני כשבועיים, ואילו סמוטריץ' יחליף את ישראל כ"ץ, שכיהן כעשר שנים בתפקיד שר התחבורה, ומונה לאחרונה לשר החוץ.

על פי דיווח של פרשן חדשות 12, עמית סגל, סמוטריץ' ויתר על תיק נוסף, אותו דרש בתחילה, כדי שקודמו בתפקיד, שר החקלאות אורי אריאל, יישאר בתפקידו. אמש דיווחנו כי סמוטריץ' צפוי לקבל בנוסף לתיק התחבורה גם את המשרד לעניינים אסטרטגיים, ונראה כי התנאי של נתניהו היה פיטוריו של אריאל, שלא ייווצר מצב שלמפלגה בעלת שני ח"כים בכנסת, האיחוד הלאומי, יהיו שלושה תיקים, מעבר לכל פרופורציה.

על פי ההודעה, הרב ח״כ פרץ וח״כ סמוטריץ׳ הודו לראש הממשלה בנימין נתניהו על האמון והוסיפו כי השותפות העמוקה בין הציונות הדתית ו״איחוד מפלגות הימין״ לבין הליכוד בראשות ראש הממשלה בנימין נתניהו תימשך גם במערכת הבחירות ולאחריה.

בירך את סמוטריץ

בירך את סמוטריץ'. שר החוץ ישראל כ"ץצילום: מארק ישראל סלם, פלאש 90

שר החוץ ישראל כ״ץ שוחח עם ח״כ בצלאל סמוטריץ' ובירך אותו לרגל מינויו הצפוי לתפקיד שר התחבורה. כ״ץ אמר לסמוטריץ': "שמחתי להענות לבקשת רה״מ ולהעביר לידיך את תפקיד שר התחבורה. זהו תפקיד חשוב בעל השפעה מרובה על תחומי חיים רבים בישראל ואני משוכנע שתדע להמשיך את המהפיכה הגדולה שראש הממשלה נתניהו ואני הובלנו בתחום ב-10 השנים האחרונות וגם להוסיף עליה. הצלחתך תהיה הצלחת מדינת ישראל כולה".

השניים סיכמו על ביצוע ישיבות עבודה וחפיפה במהלך הימים הקרובים וכי ביום ראשון לקראת ישיבת הממשלה יכנס ח"כ סמוטריץ' לתפקידו החדש.