סמוטריץ' דוחה את דרישת נתניהו לאפשר עבודות בשבת

במידה ויקבל את תיק התחבורה, יו"ר האיחוד הלאומי דוחה את דרישת ראש הממשלה לאפשר עבודות תשתית בשבת. סמוטריץ': "ספין חסר בסיס". גם בליכוד מכחישים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/06/19 08:46 יד בסיון התשעט

סמוטריץ' דוחה את דרישת נתניהו לאפשר עבודות בשבת
הרב פרץ וסמוטריץ', צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

יו"ר האיחוד הלאומי, ח"כ בצלאל סמוטריץ' דוחה את דרישתו של ראש הממשלה, בנימין נתניהו לאפשר עבודות תשתית בשבת, במידה ויקבל את תיק התחבורה. בשל כך, המגעים בין נתניהו לאיחוד מפלגות הימין באשר לחלוקת התיקים תקועים, כך פורסם הבוקר (ב') במעריב.

על פי הפרסומים, ראש הממשלה זימן את ראשי איחוד מפלגות הימין, הרב רפי פרץ ובצלאל סמוטריץ' לפגישה היום, כדי לעדכן אותם בתפקידים שאליהם הוא מייעד אותם. ההערכות הן כי במהלך הפגישה שתתקיים בשעות הצהריים, יודיע נתניהו לרב פרץ כי הוא ממנה אותו לתפקיד שר החינוך ואילו את חברו לתפקיד שר התחבורה ולשר לנושאים אסטרטגיים, כף פורסם לראשונה בכיפה. 

בנוסף, מסתמן כי ח"כ סמוטריץ' יכהן כחבר מן המניין בקבינט המדיני-ביטחוני וישתתף בהצבעות, ואילו הרב פרץ ישמש כמשקיף. בשבוע שעבר נועד ראש הממשלה עם השניים כדי לסכם עימם על המשרדים שאותם הם ינהלו בממשלת המעבר עד לבחירות ולכינון הממשלה החדשה. לאחר כשעתיים דווח כי הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, אך בסביבת ראש הממשלה כינו את הפגישה "חיובית" והבהירו כי הצדדים ייפגשו שוב.

מלשכת סמוטריץ נמסר הבוקר כי "לא ברור למי יש אינטרס להוציא ספינים חסרי בסיס. האחריות על העבודות בשבת נמצאת בידיו של שר העבודה חיים כץ ולא בידי שר התחבורה. נגיע היום לראש הממשלה ונשמע סוף סוף את הצעתו ולאחר מכן נקבל החלטה. לכשיתקבלו החלטות נעדכן".

גם במפלגת הליכוד הגיבו לפרסומים השונים ואמרו כי הדיווחים בעניין דרישות כאלה ואחרות מח״כ סמוטריץ׳ אינם נכונים. "ממילא הסמכות בענייני עבודות בשבת נתונה בידיו של שר העבודה והרווחה ולא בידיו של שר התחבורה. ח״כ סמוטריץ׳ ייפגש היום בצהריים עם ראש הממשלה נתניהו".