נתניהו הציע לפטר את אורי אריאל ממשרד החקלאות: סמוטריץ' התנגד

ראש הממשלה רוצה לסיים את סבב המינויים לממשלת המעבר והציע לסמוטריץ' להתמנות לשר החקלאות במקום השר אריאל, אך יו"ר האיחוד הלאומי לא מסכים שחברו לסיעה יסיים את תפקידו כמו בנט ושקד

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/06/19 11:24 י בסיון התשעט

נתניהו הציע לפטר את אורי אריאל ממשרד החקלאות: סמוטריץ' התנגד
הרב פרץ, נתניהו וסמוטריץ', צילום: פלאש 90, הדס פרוש, תומר ניוברג

ראש הממשלה נתניהו עדין מנסה לפייס את יו"ר האיחוד הלאומי אחרי שלא מינה אותו לשר המשפטים. המינויים לממשלת המעבר מתעכבים בגלל שבאיחוד מפלגות הימין דורשים תיק שלישי, מלבד תיק החינוך לפרץ ותיק התחבורה שסמוטריץ'

בעקבות הדרישות של הבית היהודי, נתניהו הציע לסמוטריץ' לקבל לידיו את תיק החקלאות לאחר שיפטר את השר אורי אריאל. סמוטריץ' התנגד לפיטוריו של אריאל מהמשרד. ההצעה שעומדת כרגע על הפרק, בנוסף לתיק התחבורה,היא המשרד לביטחון פנים, במידה והשר ארדן יסכים למינוי לשגריר ישראל באו"ם כמחליפו של דני דנון המסיים את תפקידו. 

נתניהו, שחפץ לסיים את סבב המינויים לממשלת המעבר, מוגבל למספר שרים שממשלה. ראש הממשלה עדיין מחכה לחוות דעת משפטית המאפשרת לו למנות מספר שרים גדול יותר, וכך ייתן ליתר חברי הליכוד המחכים למינוי הנכסף תיקים בממשלה הקרובה. 

כזכור לפני כשבוע פיטר ראש הממשלה את נפתלי בנט ואיילת שקד מממשלתו בטענה שאין להם מנדט ציבורי להמשיך לכהן כשרים. את תיק המשפטים העביר לאמיר אוחנה, ואת תיק החינוך הוא שומר לרב פרץ. יו"ר הבית היהודי הבטיח לסמוטריץ' כי הוא ייכנס לממשלה רק אם הוא יתמנה לשר, אך סמוטריץ' לא מתרצה משום הצעה שכרגע על הפרק.