מועמד האופוזיציה לתפקיד מבקר המדינה תוקף: "כחול לבן זה 'רק לא ביבי'. האידאולוגיה לא קיימת"

האלוף במיל' גיורא רום, שהפסיד בהתמודדות למתניה אנגלמן, טען כי גנץ ולפיד לא לקחו ברצינות את מועמדותו: "תהליך הבחירה התאפיין בשטחיות עד כדי זילות. לדעתי כחול לבן צריכים לקחת ייעוץ ארגוני"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/06/19 14:18 ב בסיון התשעט

מועמד האופוזיציה לתפקיד מבקר המדינה תוקף: "כחול לבן זה 'רק לא ביבי'. האידאולוגיה לא קיימת"
תוקף את כחול לבן. רום, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

לאחר שהפסיד בהתמודדות על תפקיד מבקר המדינה, מועמדה של האופוזיציה, האלוף במיל' גיורא רום, תקף הבוקר (ד') בראיון לגלי צה"ל את מפלגת כחול לבן על שלא התאמצה מספיק למען בחירתו.
 
"התיוג של קואליציה ואופוזיציה היא מלכודת שנפלנו לתוכה", אמר, "לא הייתי מועמד האופוזיציה כי לא יודעים את דעותיי הפוליטיות. באתי לשרת את הציבור"
 
לדבריו במפלגתם של גנץ ולפיד לא פעלו יותר מדי לבחירתו, "פנו אלי כדי שאתמודד על התפקיד, אמרתי שאני רוצה ואז לא קרה כלום. תהליך הבחירה התאפיין בשטחיות עד כדי זילות. אף אחד לא התעניין בעמדותיי, דעותיי ותפיסתי את התפקיד".

ראשי כחול לבן ברמת הגולן

לא באמת פעלו לבחירתו של רום? ראשי כחול לבןצילום: באסל עאווידת, פלאש 90

רום המשיך במתקפה על המפלגה הגדולה באופוזיציה ואמר כי "עד יומיים לפני ההצבעה לא היה לי ברור אם יש מישהו שמטפל בזה ואם יש - מיהו. פניתי לכל חברי כנסת של כחול לבן וכל אחד אמר שנוא מטפל בפינה כזו או אחרת והוא יחזור אלי. אף אחד לא חזר".
 
בהמשך הוא לעג להשקפת העולם של המפלגה: "כחול לבן זה בסוף 'רק לא ביבי'. שאר האידאולוגיה המשותפת שלהם כמעט לא קיימת". עם זאת הדגיש, "לא רוצה לתת הערכה לכחול לבן לגבי הבחירות. אני מדבר רק על עניין מבקר המדינה. לדעתי הם צריכים לקחת ייעוץ ארגוני".
 
רום גם סיפר על הפגישה שקיים עם חברי הכנסת מרשימת חד"ש-תע"ל: "יצאתי ממנה מזועזע. מי שהובילה את החקירה הייתה עאידה תומא סלימאן ופתאום הבנתי, שניגוד למה שחשבתי - שטסתי עבור כל אזרחי ישראל, שבעצם טסתי רק עבור היהודים".