ניצחון לנתניהו | מבקר המדינה החדש: מתניהו אנגלמן

67 חברי כנסת תמכו המועמד הקואליציה לתפקיד מבקר המדינה,לעומת 48 שתמכו המועמד האופוזיציה גיורא רום. נתניהו התקשר לאנגלמן חבורת אותו: "אנשים התרשמו מהיושרה והמקצועיות שלך"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 03/06/19 15:19 כט באייר התשעט

ניצחון לנתניהו | מבקר המדינה החדש: מתניהו אנגלמן
נתניהו מצביע למבקר המדינה, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

מבקר המדינה החדש הוא מתניה אנגלמן, כך קבעה היום (ב') הכנסת בהצבעתה במליאה.

אנגלמן, מועמד הקואליציה, נבחר ברוב של 67 חברי כנסת לעומת 48 שבחרו במועמד האופוזיציה גיורא רום.

מבקר המדינה החדש, שיחליף בתפקידו את השופט בדימוס יוסף שפירא, משמש כמנכ״ל המועצה להשכלה גבוהה, מינוי עליו החליט שר החינוך היוצא נפתלי בנט.

מתניהו אנגלמן

מתניהו אנגלמןצילום: מתוף אתר המל"ג

אנגלים הוא בעל תואר ראשון בכלכלה וחשבונאות ותואר שני במינהל עסקים מהאוניברסיטה העברית בירושלים. משנת 2010 כיהן כמשנה למנכ"ל הטכניון, עד שמונה לתפקיד המנכ"ל בתחילת 2014. קודם לכן היה מנכ"ל מ.מ. שהם, סמנכ"ל המכללה האקדמית להנדסה בירושלים ומנהל סניף ירושלים במשרד רואי החשבון "פאהן, קנה ושות".

יש לציין כי על הרקע החשש שהקואליציה לא תצליח להביא לבחירתו של מועמדה, קיים נתניהו סבב שיחות עם עשרות חברי כנסת וביקש מהם להצביע בעד אנגלמן. בנוסף, בישיבת סיעת הליכוד הוא דאג לוודא שכולם יצביעו בעדו. בסביבתו כינו את התוצאה: "ניצחון גדול".

ראש הממשלה נתניהו התקשר למבקר המדינה הנבחר ובירך אותוא: "אנשים התרשמו מהיושרה והמקצועיות שלך. אתה תעשה עבודה נהדרת ואני בטוח שתפעל לטובת המדינה ולטובת אזרחי ישראל - בלי שום שיקול אחר״.