ברגע האחרון: נתניהו החליט לתמוך רק באנגלמן לתפקיד מבקר המדינה

לאחר שאתמול הקואליציה הודיעה כי תתמוך בשני מועמדים לתפקיד מבקר המדינה, בחצות הלילה החליט ראש הממשלה כי יתמוך רק במתניהו אנגלמן לתפקיד. בכירים ביהדות התורה טוענים כי השינוי חל בעקבות חלופת ציוצים בין בנו של נתניהו לפעיל השמאל אלדד יניב על המועמדת הנוספת- עו"ד רוזנבוים

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/05/19 08:32 טז באייר התשעט

ברגע האחרון: נתניהו החליט לתמוך רק באנגלמן לתפקיד מבקר המדינה
מתניהו אנגלמן, צילום: מתוף אתר המל"ג

רואה החשבון מתניהו אנגלמן, מנכ"ל המועצה להשכלה גבוהה, הוא המועמד היחיד לתפקיד מבקר המדינה מטעם הקואליציה. ההחלטה התקבלה ברגע האחרון לפני סגירת הגשת המועמדויות לתפקיד, אמש בחצות.

ראש הממשלה הודיע אתמול (ב') כי הקואליציה תתמוך בשני מועמדים לתפקיד מבקר המדינה - מתניהו אנגלמן ועו"ד מיכל רוזנבוים, אבל שעה וחצי לפני סגירת הרשימה להגשת המועמדויות, הודיע כי הוא מסיר את תמיכתו ברוזנבוים. 

ראש הממשלה נתניהו שוחח עם עו"ד רוזנבוים והביע הערכה רבה על החלטתה שלא להגיש את מועמדותה, לאור צרכי הקואליציה להתגייסות בעד מועמד אחד לתפקיד מבקר המדינה. עד כה רק מועמד אחד הגיש בקשה פורמלית להתמודד על התפקיד - האלוף במיל' גיורא רום מטעם כחול לבן.

מינויה של רוזנבוים, המשמשת כיועצת המשפטית לאיגוד התאגידים העירוניים, התקבל בין נתניהו לבין המפלגות החרדיות, כיוון שהיא נחשבת מקורבת לבכירים בשתי המפלגות. אולם בשעות הערב המוקדמות, ביקש ראש הממשלה מח"כ יעקב ליצמן להיפגש עימו. בפגישה הודיע נתניהו לליצמן שהוא מסיר את תמיכתו מרוזנבוים. 

בכירים ביהדות התורה טענו כי השינוי בגישתו של ראש הממשלה לעו"ד רוזנבוים הגיע לאחר חלופת ציוצים בין פעיל השמאל אלדד יניב לבנו של ראש הממשלה. יניב כתב פ כי עו"ד רוזנבוים היא חברה שלו. בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו, השיב לציוצו של יניב והתכתש עימו פומבית ברשת החברתית, תוך השמצות על המועמדת. 

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן