נתניהו והחרדים סיכמו על ביטול איסור ההפרדה בין גברים לנשים

בהסכם הקואליציוני שנחתם בין הליכוד המפלגות החרדיות, לקראת הממשלה שלא קמה בסופו של דבר, סוכם על תיקון החוק כך שתתאפשר הפרדה בין גברים לנשים באירועים ציבוריים ובמוסדות לימוד

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/06/19 21:08 כט באייר התשעט

נתניהו והחרדים סיכמו על ביטול איסור ההפרדה בין גברים לנשים
ליצמן, נתניהו ודרעי, צילום: פלאש 90. יונתן זינדל

ההסכם שלא קרה. במסגרת המשא ומתן הקואליציוני בין יהדות התורה לליכוד, לקראת הקמת הממשלה שטורפדה על ידי ליברמן וההליכה לבחירות חוזרות, סוכם על תיקון החוק, כך שיאפשר קיום הפרדה בין גברים לנשים במוסדות חינוך, אירועים ציבוריים ושירותים שונים. כך פורסם הערב ב'כאן'.

"בתוך 90 ימים, הממשלה תתקן את החוק, באופן שיהיה ניתן לאפשר מתן שירותים ציבוריים, לימודים, אירועים וכיוצו בזה באופן נפרד לגברים ולנשים. הפרדה זו, לא תהווה אפליה לפי החוק". כך נכתב בהסכם הקואליציוני שלא הגיע לידי מימוש.

הדרישה של יהדות התורה הגיעה בעקבות חוות דעת רבות של המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, דינה זילבר, במהלך השנים האחרונות, שטרפדה אירועים ציבוריים בהם תוכננה הפרדה בין גברים לנשים, כמו לדוגמה באירוע של חב"ד בכיכר רבין בתל אביב, בשנה שעברה, וכן ביטול ההפרדה בתוכניות הלימוד האקדמיות המיועדות לציבור החרדי.

מהליכוד נמסר בתגובה כי "לא היה שום סיכום על חוק, החרדים ואיחוד הימין ביקשו לחפש פתרון לענייני דינה זילבר, ובליכוד אמרו שינסו למצוא פתרון לנושא".