נתניהו במתקפה חריפה על ליברמן: "גורר מדינה שלמה לבחירות. הוא שמאל"

ראש הממשלה האשים רק גורם אחד בפיזור הכנסת והליכה לבחירות: "אביגדור ליברמן הוליך שולל את בוחריו. הוא כבר לא שייך לגוש הימין". יו"ר ישראל ביתנו: "שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 30/05/19 00:21 כה באייר התשעט

נתניהו במתקפה חריפה על ליברמן: "גורר מדינה שלמה לבחירות. הוא שמאל"
מתקפה חסרת תקדים על ליברמן. נתניהו, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

ראש הממשלה, בנימין נתניהו תקף הלילה (ד') בחריפות את יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן והאשים אותו בכך שכפה על ישראל מערכת בחירות נוספת, שנייה בתוך פחות מחודשיים.

"אביגדור ליברמן הוליך שולל את בוחריו", אמר נתניהו בהצהרה מיוחדת לתקשורת והוסיף, "הוא גורר מדינה שלמה לעוד חצי שנה של בחירות אחרי שהוא גרם אותם בפעם הקודמת" לדבריו, " זו פעם שניה בשמונה חודשים. הכל בגלל ניסיון להפיל אותי. זה פשוט לא יאומן. הוא מפיל ממשלות ימין. ליברמן הוא חלק מהשמאל ולא שייך יותר לגוש הימין".

ח"כ ליברמן התייחס לסאגה שנגמרה בבחירות חדשות כי "לצערי מדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות בגלל סירובן של הליכוד והמפלגות החרדיות לקבל את הצעת ישראל ביתנו ולהצביע על חוק הגיוס בקריאה שניה ושלישית בנוסח המקורי כפי שעבר בקריאה הראשונה".

תוקף את הליכוד. ליברמן

תוקף את הליכוד. ליברמןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

יו"ר ישראל ביתנו הוסיף כי "כשהח"כים החרדים לא ישתתפו בהצבעה. במקום זה הוצעו הצעות שונות ומשונות במטרה אחת- למשוך זמן ולמוסס או לרוקן את החוק מתוכן. מדובר בכניעה לחרדים וכפי שהבהרנו, אנחנו שותפים טבעיים לממשלת ימין אך לא לממשלת הלכה. יש לציין, כי גם בשאר הדרישות שלנו היתה התקדמות מסוימת, אבל לא הגענו לסיכומים סופיים באף נושא וכפי שידוע לי גם עם אף סיעה אחרת הליכוד לא הצליחה לחתום על הסכם קואליציוני. לכן מי שנושא באחריות על כך שמדינת ישראל הולכת לבחירות חוזרות היא הליכוד בלבד".

מי שהיו צד במאבק ובמשבר הן הסיעות החרדיות. יו"ר יהדות התורה, סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, אמר כי "קיום בחירות חדשות כחודש אחרי הבחירות האחרונות, מנוגד לרצון העם ומנוגד לכל הגיון בריא. מדובר בכפיה פוליטית ללא שום סיבה אמיתית, תוך בזבוז משווע של מיליארדים מיותרים שיכולים ללכת לדברים חשובים כמו תוספת משאבים למערכת הבריאות, לחינוך או כל מטרה אחרת לטובת הציבור.

קוראת לחיבור בשמאל

קוראת לחיבור בשמאלצילום: פלאש 90. תומר נאוברג

עוד הוא אמר: "השימוש הציני בחוק הגיוס הוא תירוץ מקומם שנועד לבלבל את הציבור, במטרה להסית נגד הציבור החרדי ולגרוף הון פוליטי על גביו. לאורך כל הדרך הודענו כי לא נוכל להסכים לקביעת יעדי גיוס ומכסות לבני ישיבות בחוק הגיוס. לא הפתענו אף אחד ופעלנו ביושר ובשקיפות".

יו״"ר מרצ, ח"כ תמר זנדברג, קראה לחיבורים בשמאל: "אני קוראת לריצה משותפת של מרצ והעבודה: בבוקר אפנה למפלגת העבודה להיכנס לשיחות לקראת ריצה משותפת בבחירות. צו השעה הוא גוש שמאל גדול ומשמעותי לצדו של מרכז".

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן