כפייה חילונית בתל-אביב: בוטל אירוע של חסידות חב"ד

אירוע בשם "משיח בכיכר" אשר היה צפוי להתקיים בשבוע הבא בעיר תל אביב, בוטל, בשל היותו מופרד. ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "הכפייה החילונית היא צעד קיצוני המסכן את מרקם החיים העדין בעיר".

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/06/18 20:23 ה בתמוז התשעח

כפייה חילונית בתל-אביב: בוטל אירוע של חסידות חב"ד
ארכיון, צילום: Miriam Alster/Flash90

הערב (ב') הודיע רון חולדאי - ראש עיריית תל אביב, כי נאסר קיומו של אירוע "משיח בכיכר" אשר תוכנן להתקיים בשבוע הבא בעיר. חולדאי הסתמך בהחלטתו של חוות דעתו של אביחי מנדלבליט - היועמ"ש, אשר קבע כי יש סמכות בידי העירייה להחליט לאסור קיומה של הפרדה מגדרית באירוע הנערך בתחומה.

לדברי חולדאי: "עירנו תל אביב-יפו, בה הוקראה מגילת העצמאות, הייתה תמיד חלוצה בכל הקשור לשמירה על זכויות האדם, שוויון ושוויון מגדרי בפרט. החלטה זו עולה בקנה אחד עם ערכיה של מדינת ישראל החותרת לשוויון זכויות תוך ביעור התופעה החמורה של הדרת נשים מהמרחב הציבורי". הוא הוסיף וציין כי לגבי מיקום האירוע, הרי שמדובר בכיכר מרכזית המשרתת בשגרה עוברי אורח רבים, וכי אין מדובר באירוע בעל אופי דתי מובהק".

בתגובה להחלטה, אמרו הערב במפלגת איחוד הלאומי: "הכפייה החילונית אותה מוביל חולדאי בעירו היא צעד קיצוני המסכן את מרקם החיים העדין בעירו. האם הצעד הבא יהיה סגירת בתי כנסת בעיר בהם יש עזרת נשים? לצערנו במקום לכבד את מסורת ישראל ולתת מקום לאנשים מאמינים בעירו מחליט חולדאי להדירם מהעיר תל אביב. אנו עדים לא פעם ראשונה שבשם המלחמה בהדתה מתקיימת החלנה. אנו מחזקים את ידי תנועת חב"ד שימשיכו דווקא בתל אביב להאיר אור של מסורת ואחדות מול החושך שראש העיר מוביל".

מתנועת נאמני תורה ועבודה נמסר: "כתנועה הנאבקת בהפרדה מגדרית במערכות החינוך הדתי, ואשר מאמינה דווקא בחשיבות קיומה של חברה שלמה אשר פועלת בצורה מעורבת לכתחילה, אנו סבורים כי השאלה שעומדת בתל אביב איננה הלכתית אלא עוסקת בעיקרה בעיקרון ההכלה והפלורליזם.

"יש צדדים ערכיים וסיוציולגיים לכאן ולכאן, אך אנו מאמינים כי כל עוד אין מדובר באירוע ממלכתי המיועד לכל, הרי שזכותו של אדם לקיים אירוע בהפרדה בהתאם לאמונתו. אנו רוצים לחיות בחברה המסוגלת ושואפת להכיל עמדות שונות, גם אם הן סותרות את עמדותינו".