בן גביר לכיפה: "עם תיקונים מסוימים נמשיך לרוץ עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי"

חבר עוצמה יהודית ציין כי במידה ויהיו בחירות פני מפלגתו להמשך החיבור עם הרב פרץ וסמוטריץ: "ראינו מה קרה לפייגלין ומה קרה לבנט שהתפלגו ולא התחברו". לצד זה הדגיש: "כל אחד צריך לקבל את הכוח שלו"

חדשות כיפה מירב כהן, חדשות כיפה 29/05/19 17:43 כד באייר התשעט

בן גביר לכיפה: "עם תיקונים מסוימים נמשיך לרוץ עם הבית היהודי והאיחוד הלאומי"
סמוטריץ בן גביר והרב פרץ, צילום: יחצ

המשבר בין ראש הממשלה נתניהו ליו"ר ישראל ביתנו ליברמן נמצא בשיאו, אך במערכת הפוליטית כבר חושבים על יום שלאחר פיזורה האפשרי של הכנסת ועל גיבוש הרשימות. כך גם עו"ד איתמר בן גביר מעוצמה יהודית שהתייחס בראיון לחדשות כיפה לאפשרות שיתחבר שוב לבית היהודי והאיחוד הלאומי.

"אנחנו חושבים שהחיבור הזה הוכיח את עצמו". אמר והוסיף עקיצה לעבר מפלגות הימין שלא צלחו את הבחירות, "ראינו מה קרה למי שמתפלג ולא מתחבר. אם יהיו בחירות חדשות הנטייה שלנו תהיה להיכנס לחיבורים מימין".

לצד זה הוא סייג את ואמר: "נצטרך לשבת ולראות מה עושים. כל בחירות זה משהו חדש בפני עצמו. אין לנו הסכם לחתונה קתולית ועם תיקונים מסוימים בוודאי שנמשיך לרוץ יחד. ראינו מה קרה לפייגלין ומה קרה לבנט. כולם מבינים שחיבורים זה הדבר הנכון, אבל כל אחד צריך לקבל את הכוח שלו".

דוגמא למתיחות האפשרית שעשויה להתפתח סביב גיבוש רשימת המפלגות לכנסת, במידה ויהיו בחירות, ניתן היה לקבל סביב הכוונה למנות את אורית סטרוק לתפקיד יו"ר ועדת חוקה חוק ומשפט, כפי שפורסם לראשונה בחדשות כיפה. נגד כוונה זו יצא בן גביר ואמר כי הוא "לא מאמין שחבריי בבית היהודי-איחוד לאומי יתקעו לי סכין בגב".