ישראל ביתנו תתמוך בפיזור הכנסת. בבית היהודי-איחוד לאומי נוטים להתנגד

ח"כ זוהר הצהיר כי יגיש את הצעת החוק לפיזור הכנסת, בליכוד אמרו כי הם "נערכים לבחירות", ובסיעות השונות הדעות חלוקות. גורם ממפלגתם של הרב פרץ וסמוטריץ' כינה את המהלך המסתמן: "חוסר אחריות"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 26/05/19 16:25 כא באייר התשעט

ישראל ביתנו תתמוך בפיזור הכנסת. בבית היהודי-איחוד לאומי נוטים להתנגד
חלוקים על ההצבעה לפיזור הכנסת? הרב פרץ וליברמן, צילום: פלאש 90. נעם רבקין פנטון

ח"כ מיקי זוהר מהליכוד הצהיר כי יניח היום (א') את הצעת החוק לפיזור הכנסת, על רקע המשבר עם אביגדור ליברמן, ודברים ברוח דומה שיגרו אנשיו של נתניהו. עם זאת, במידה וראש הממשלה אכן יחליט ללכת לבחירות חוזרות, כלל לא בטוח כי יהיה לו רוב בכנסת.

מבדיקת חדשות כיפה עלה כי ישראל ביתנו מתכוונת להצביע בעד החוק לפיזור הכנסת. בבית היהודי-איחוד לאומי עדיין לא קיימו דיון מסודר, אך הנטייה היא כי יצביעו נגד היוזמה. גורמים במפלגה אף הגדירו את המהלך כ"חוסר אחריות". ביהדות התורה ככל הנראה יישרו קו עם נתניהו ואילו בש"ס וכולנו סירבו להתייחס לנושא.

הבחירות מתקרבות. זוהר, נתניהו ואדלשטיין

הבחירות מתקרבות. זוהר, נתניהו ואדלשטייןצילום: פלאש 90. יונתן זינדל

גורם בליכוד אמר לחדשות כיפה כי נראה שכוונתו של ראש הממשלה לפזר את הכנסת וללכת למערכת בחירות נוספת אמיתית, וכי שינוי בתכנית יתכן רק במידה וליברמן "ירד מהעץ". גורם אחר הוסיף כי הרושם שהם מקבלים מהנהגת המפלגה הוא שאם לא יחול שינוי של הרגע האחרון, הכנסת תתפזר עוד השבוע.

מוקדם יותר נמסר מדוברות הליכוד כי "בהתאם לפניית ראש הממשלה, מזכירות הליכוד תתכנס ביום שלישי הקרוב בירושלים כדי להיערך לבחירות". ח"כ זוהר ציין כי "התנהלותן של חלק מחברות הקואליציה מביאה עלינו בחירות מיותרות ובלתי נמנעות לאור מחלוקת על סעיף טיפשי בחוק הגיוס. בצער הרב אני מתכוון להביא את החוק לפיזור הכנסת לאחר שסדרי הדיון יסוכמו עם יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין".

 

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן