סמוטריץ' ופרץ בסבב רבנים. המטרה: למנוע לחץ של נתניהו

ראשי איחוד מפלגות הימין מקיימים בימים האחרונים סבב פגישות עם רבנים בכירים בציונות הדתית, במטרה למנוע לחץ מנתניהו לוותר על תיק המשפטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 17/05/19 11:12 יב באייר התשעט

סמוטריץ' ופרץ בסבב רבנים. המטרה: למנוע לחץ של נתניהו
לחץ על רבני המגזר. פרץ וסמוטריץ', צילום: ללא

תיק המשפטים יגיע בסופו של דבר לבצלאל סמוטריץ'? במקביל למו"מ הקואליציוני המתמשך והבעייתי של הליכוד עם המפלגות החרדיות ועם ליברמן, באיחוד מפלגות הימין סימנו בכל הכוח מטרה אחת - תיק המשפטים לבצלאל סמוטריץ'. לאחר שהושגו הבנות כי המפלגה תקבל את תיק החינוך, אותו צפוי לקבל הרב רפי פרץ, באיחוד מפלגות הימין לא מתכוונים לוותר על התיק שנראה כי הפך לסחורה החמה של המו"מ הקואליציוני הנוכחי.

ב'ידיעות אחרונות' פורסם הבוקר (ו'), כי במפלגת הציונות הדתית חוששים, לאור ניסיון העבר, כי נתניהו ינסה לעקוף את פרץ וסמוטריץ', ולהפעיל לחץ ישירות על רבני המגזר שיפעלו לוויתור על תיק המשפטים, אותו הוא מעוניין להשאיר בידיו של מקורבו יריב לוין. במטרה למנוע זאת, על פי הפרסום, קיימו בימים האחרונים סמוטריץ' והרב פרץ סבב פגישות בקרב רבני הציונות הדתית, ונפגשו עם הרב חיים דרוקמן, וכן עם הרבנים יעקב אריאל, יהושע שפירא, אליהו בלומנצוויג ודוד פנדל, והסבירו להם את חשיבות שמירת תיק המשפטים בידי המפלגה, במטרה למנוע את הלחץ מנתניהו.

במפלגה עוסקים גם בהסברת המהלך לציבור. בכיר באיחוד מפלגות הימין צוטט ב'ידיעות' ואמר כי "80 אחוז מהזמן אנחנו עוסקים רק בזה, ו-20 אחוז במו"מ הקואליציוני".