נתניהו מתכוון להעביר את חוק החסינות

אנשי נתניהו הודיעו לח"כים בליכוד כי ראש הממשלה מתכוון להעביר את החוק שימנע את העמדתו לדין במהלך כהונתו: "מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במשרה מלאה. אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין"

חדשות כיפה יהונתן קליין, חדשות כיפה 15/05/19 21:02 י באייר התשעט

נתניהו מתכוון להעביר את חוק החסינות
נערכים לקרב על החסינות. נתניהו וחברי הליכוד, צילום: שרון רביבו

חוק החסינות יעבור? ראש הממשלה נתניהו החליט להעביר את החוק שימנע את העמדתו לדין בעודו מכהן כראש ממשלה. כך דווח הערב (ד') בחדשות 12. על פי הדיווח, בימים האחרונים הודיעו בסביבתו של ראש הממשלה למספר חברי כנסת שהם "מחליפים דיסקט" ומעתה יוצאים להילחם על חסינותו בכל הכוח. עוד דווח כי נתניהו ואנשיו מתדרכים את חברי סיעת הליכוד כיצד יש להציג את הסוגיה כלפי חוץ. 

בתדרוכים שערך נתניהו לח"כים, גם מהליכוד וגם מסיעות אחרות, בימים האחרונים, הוא ציין כי הוא לא חושב על טובתו האישית: "מגיע לאזרחי ישראל ראש ממשלה במשרה מלאה. אחרי שאסיים את תפקידי אתמודד עם הדין. אזרחי ישראל ידעו מה מצבי ובחרו בי. אם הייתי חושב על טובתי האישית הייתי מנהל את המשפט כשאני ראש ממשלה ולא כאזרח פרטי, אבל אני מבין שזה לא טובת המדינה".

באופוזיציה, כמובן, מנסים לסכל את העברת החוק. כבר בתחילת השבוע פורסם כי סיעת מרצ פועלת נגד ניסיונו של ח"כ בצלאל סמוטריץ' להעביר חוק דומה, והיום הגישו סיעות האופוזיציה 40 חתימות ליו"ר הכנסת, ויקיימו דיון מיוחד בו ישתתף ראש הממשלה. יו"ר סיעת כחול-לבן ומי שעתיד להיות מרכז האופוזיציה (התפקיד המקביל ליו"ר הקואליציה), אבי ניסנקורן, אמר הבוקר: "ראש הממשלה מבקש לגרור את מדינת ישראל לחקיקה שבה השליט חסין בפני החוק תוך רמיסת בית המשפט, בניית קואליציה שהיא עיר מקלט לעבירות פליליות ודריסת ערכי הדמוקרטיה לטובת ענייניו האישיים".
לדברי ניסנקורן "האופוזיציה תחייב את נתניהו להגיע למליאת הכנסת ולהשיב האם ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חשוב יותר מהדמוקרטיה הישראלית". טרם נקבע מודע לדיון.