בעקבות המו"מ הקואליציוני: ראשי סיעות האופוזיציה מזמנים דיון מיוחד עם נתניהו

בעקבות הפרסומים השונים על סיכום בין סיעות הקואליציה על חקיקת חוק החסינות ופסקת ההתגברות, החליטו ראשי האופוזיציה לזמן דיון 40 חתימות, בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו

חדשות כיפה חדשות כיפה 15/05/19 14:04 י באייר התשעט

בעקבות המו"מ הקואליציוני: ראשי סיעות האופוזיציה מזמנים דיון מיוחד עם נתניהו
מליאת הכנסת, צילום: דוברות הכנסת. יצחק הררי

סיעות האופוזיציה מובילות דיון '40 חתימות', בהשתתפות ראש הממשלה נתניהו לאור הפרסומים על התקדמות במו"מ הקואליציוני, וקידום חוקים שנויים במחלוקת, המכונים על ידי ראשי האופוזיציה-החקיקה לחיסול הדמוקרטיה. 

כבר בתחילת השבוע החלה מפלגת מרצ בניסיון סיכול חוק החסינות אותו מתכוון ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקדם בכנסת הקרובה, חוק אשר אמור למנוע את העמדתם לדין של נבחרי ציבור בזמן כהונתם, החליטו לגייס 40 חתימות למטרת דיון במליאת הכנסת הצעת החוק. 

היום (ד') הצטרפו אליהם יתר סיעות האופוזיציה. יו"ר סיעת כחול לבן, אבי ניסנקורן: "ראש הממשלה מבקש לגרור את מדינת ישראל לחקיקה שבה השליט חסין בפני החוק תוך רמיסת בית המשפט, בניית קואליציה שהיא עיר מקלט לעבירות פליליות ודריסת ערכי הדמוקרטיה לטובת ענייניו האישיים". 

ניסנקורן הוסיף: "סיעות האופוזיציה חתמו הבוקר על דרישה לקיום הדיון המיוחד, שיתמקד בחוקי החסינות ובפסקת ההתגברות. האופוזיציה תחייב את נתניהו להגיע למליאת הכנסת ולהשיב האם ראש ממשלה עם שלושה כתבי אישום חשוב יותר מהדמוקרטיה הישראלית", אולם טרם נקבע מודע לדיון. 

ח"כ איציק שמולי, יו"ר סיעת העבודה הצטרף לרישה לישיבה המיוחדת: "חברו להם המושחתים מזה והמשיחיים מזה לפקודת חיסול על בית המשפט העליון ועל הדמוקרטיה. אלה רוצים כרטיס מילוט מהכלא, ואלה רוצים מסלול כניסה לאפרטהייד. בשני המקרים מוסדות החוק והמשפט ניצבים בדרך ומיטוטם יהפוך את ישראל לדמוקטטורה נוסח טורקיה, שבה השלטון עליון מעל לכל. לא ניתן לזה לקרות".

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן