מרצ מנסה לטרפד את חוק החסינות של סמוטריץ'

במפלגת השמאל החלו בגיוס 40 חתימות כדי לכנס דיון חירום בכנסת על יוזמתו של ח"כ סמוטריץ, שעשויה למנוע את העמדתו לדין של נתניהו. ח"כ זנדברג: "הוא קיבל מנדט להקים ממשלה, לא להחליף את האינטרס הציבורי באינטרסים אישים"

חדשות כיפה משה ויסטוך, חדשות כיפה 12/05/19 12:48 ז באייר התשעט

מרצ מנסה לטרפד את חוק החסינות של סמוטריץ'
מנסה לכנס דיון חירום. זנדברג, צילום: פלאש 90. הדס פרוש

מפלגת מרצ החלה היום (א') בניסיון סיכול חוק החסינות אותו מתכוון ח"כ בצלאל סמוטריץ' לקדם בכנסת הקרובה, חוק אשר אמור למנוע את העמדתם לדין של נבחרי ציבור בזמן כהונתם.

במפלגתה של ח"כ תמר זנדברג החליטו לגייס 40 חתימות למטרת דיון במליאת הכנסת הצעת החוק, בו יחויב להשתתף גם ראש הממשלה בנימין נתניהו.

"למכירה הפומבית שעורך נתניהו למדינת ישראל, למתנחלים והמספחים", אמרה יו"ר מרצ זנדברג, "יש מחיר והוא ממשלת חסינות שתתן מילוט לעבריין עם שלושה כתבי אישום חמורים. נתניהו אולי קיבל מנדט להקים ממשלה, אבל זה לא צ'ק פתוח להחליף את האינטרס הציבורי באינטרסים האישים שלו".

לא אוהבים את היוזמה שלו. סמוטריץ

לא אוהבים את היוזמה שלו. סמוטריץצילום: פלאש 90. הלל מאיר

יו"ר האיחוד הלאומי ומספר 2 ברשימת איחוד מפלגות הימין הצהיר במהלך מערכת הבחירות האחרונה כי יקדם את היוזמה שהיתה נהוגה עד 2005, ולפיה חברי כנסת קיבלו חסינות אוטומטית מפני העמדה לדין, וכדי להסירה נדרש רוב בהצבעה בכנסת. כיום ניתן להגיש כתבי אישום נגד שרים וחברי כנסת, וכדי למנוע את ההליך יש לקבל לכך רוב שיאשר זאת במליאת הכנסת.

"בשנים האחרונות קצת התבלבלנו", אמר סמוטריץ', "מתייחסים לכל נציג ציבור כעבריין בפוטנציה ומסרסים את היכולת של חברי הכנסת לבצע את תפקידם באופן מיטבי. חוק החסינות לא נועד כדי למנוע מיצוי הדין עם שליחי ציבור שסרחו אלא כדי לאפשר לחברי הכנסת לפקח על עבודת הרשות המבצעת ללא מורא וללא חשש מתפירת תיקים ורדיפה פוליטית על ידי הגשת תלונות סרק ופתיחת חקירות אינסופיות ככלי לסיכולים פוליטיים".