הדד ליין של נתניהו לפעולה ברפיח: "כמה שבועות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התחייב בפתח ישיבת הממשלה כי צה"ל יפעל ברפיח: "אלה שאומרים שהפעולה ברפיח לא תקרה, הם אותם אלה שאמרו שלא ניכנס לעזה"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 17/03/24 12:57 ז באדר ב'

הדד ליין של נתניהו לפעולה ברפיח: "כמה שבועות"
נתניהו עם לוחמי הימ"מ, צילום: קובי גדעון /לע"מ

בפתח ישיבת הממשלה בירושלים, התייחס ראש הממשלה בנימין נתניהו ללחצים הבין לאומיים שמופעלים על ישראל והתחייב כי בקרוב יצא צה"ל לפעולה התקפית בעיר רפיח שבדרום רצועת עזה, שם עדיין לא חוסלו אנשי חמאס.

נתניהו אמר: "מאז תחילת המלחמה אנחנו נלחמים בשתי חזיתות - בחזית הצבאית ובחזית המדינית. בחזית המדינית, הצלחנו עד היום לאפשר לכוחותינו להילחם באופן חסר תקדים במשך חמישה חודשים מלאים. אבל אין זה סוד שהלחצים הבינלאומיים נגדנו מתגברים.



בקהילה הבינלאומית יש מי שמנסים לעצור את המלחמה עכשיו, לפני השגת כל יעדיה. הם עושים זאת על ידי הטחת האשמות שווא נגד צה"ל, נגד ממשלת ישראל ונגד ראש ממשלת ישראל, הם עושים זאת על ידי מאמץ להביא לבחירות עכשיו, בעיצומה של המלחמה. ואת זה הם עושים כי הם יודעים שבחירות עכשיו יעצרו את המלחמה, וישתקו את המדינה לפחות לשישה חודשים.

נתניהו: "נפעל ברפיח. זה יקח כמה שבועות"

ישיבת הממשלה

ישיבת הממשלה, צילום: דוברות רה"מ

אז שיהיה ברור: אם נפסיק את המלחמה עכשיו, לפני השגת כל יעדיה, המשמעות היא שישראל הפסידה במלחמה, ואת זה לא נאפשר. לכן אסור לנו להיכנע ללחצים הללו, ולא נכנע להם. להפך, האמת הפשוטה הזאת רק מחזקת את הנחישות שלנו להמשיך להדוף את הלחצים ולהמשיך להילחם עד הסוף - עד לניצחון המוחלט. שום לחץ בינלאומי לא יעצור אותנו מלממש את כל מטרות המלחמה: חיסול החמאס, שחרור כל חטופינו ולהבטיח שעזה לא תהווה עוד איום נגד ישראל".

ראש המממשלה הוסיף: "כדי לעשות זאת, נפעל גם ברפיח. זאת הדרך היחידה לחסל את שארית גדודי המרצחים של החמאס, וזאת הדרך היחידה להפעיל את הלחץ הצבאי הדרוש לשחרור כל חטופינו. לשם כך, אישרנו את התוכניות המבצעיות לפעולה ברפיח, לרבות קידום הצעדים לפינוי האוכלוסיה האזרחית מאזורי הקרבות. זהו שלב הכרחי לקראת הפעולה הצבאית.

אלה שאומרים שהפעולה ברפיח לא תקרה, הם אותם אלה שאמרו שלא ניכנס לעזה, שלא נפעל בשיפאא, שלא נפעל בח׳אן יונס ושלא נחדש את הלחימה לאחר ההפוגה. ולכן אני חוזר ואומר - נפעל ברפיח. זה יקח כמה שבועות, וזה יקרה".