לילה לבן, בתי מלון ומאות הצבעות: תקציב המלחמה מגיע לרגע האמת

רגע האמת: ביומיים הקרובים תאשר הכנסת את התקציב החדש לשנת 2024, אליו התווספו בין היתר 55 מיליארד שקל למימון הוצאות המלחמה - כמה התווסף בעקבות המלחמה | כל הפרטים ולוח הזמנים המלא

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 12/03/24 09:40 ב באדר ב'

לילה לבן, בתי מלון ומאות הצבעות: תקציב המלחמה מגיע לרגע האמת
חברי הכנסת של הקואליציה, צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

שלושה שבועות לפני היציאה לפגרה, חברי הכנסת יצביעו שוב על תקציב המדינה לשנת 2024, שעודכן ושונה בעקבות מלחמת חרבות ברזל, הדיון יהיה ארוך כפי שמקובל, ויכלול מאות הצבעות, מה שיחייב את חברי הכנסת לשמור על ריכוז שיא.

המהלך שמגיע כדי להימנע מהפתעה

הדיון יתחיל היום (ג׳) בשעה 11:00 ויימשך אל תוך הלילה, כדי להימנע מהפתעה שתביא לנפילה בהצבעות ועיכוב באישור התקציב, הקואליציה קבעה כי ההצבעות לא יתחילו לפני השעה 12:00 ביום רביעי, אז יעלו לסכם את הדיון שר האוצר, יו"ר האופוזיציה ויו"ר ועדת הכספים. ליתר ביטחון, את הלילה שבין שלישי לרביעי יעבירו חברי כנסת רבים בכנסת או במלונות קרובים, אותם הם התבקשו להזמין כבר בשבוע שעבר.

בצלאל סמוטריץ

בצלאל סמוטריץ', הכנסת תצביע על התקציב. צילום: Yonatan Sindel,Flash90

חברי האופוזיציה הביעו מחאה בפני היועצת המשפטית של הכנסת על כך שהקואליציה קבעה מראש את שעת ההצבעה. מירב בן ארי אמרה בוועדת הכנסת, "זה מרוקן לנו את הפיליבסטר". יו"ר הקואליציה אופיר כץ הקריא לה בתגובה לה את ההחלטה של קואליציית בנט שעשתה אותו דבר בדיוק כשאישרה תקציב רק לפני שנתיים: "לאחר הסיכום ולא לפני השעה 7:00 יחלו ההצבעות". ח"כ בועז טופורובסקי התבדח: " עידית סילמן הכריחה אותנו".

584.1 מיליארד שקלים: תקציב המדינה לשנת 2024

תקציב 2024 יעמוד על 584.1 מיליארד שקלים. בעקבות הוצאות המלחמה, תקציב מגבלת ההוצאה יהיה גבוה מהתקציב שאושר במאי 2023 ב-70.4 מיליארד שקל. 55 מיליארד מהתקציב ילכו למימון צרכים צבאיים, ו-15.5 מיליארד שקל למימון צרכים אזרחיים.