ראשי רשויות בביקורת נגד הממשלה: "צריך לעצור את התקציב הגרוע הזה"

270 ראשי רשויות בקריאה דחופה לראש הממשלה ושר האוצר: "עצרו מיד את הצעת התקציב המנותקת והשערוריתית הפוגעת באזרחי המדינה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 12/01/24 09:57 ב בשבט התשפד

ראשי רשויות בביקורת נגד הממשלה: "צריך לעצור את התקציב הגרוע הזה"
ויכוח קשה בין נתניהו לסמוטריץ', צילום: Alex Kolomoisky/POOL***

מאות ראשי רשויות פנו היום (שישי) בקריאה דחופה לראש הממשלה ושר האוצר לעצור את הצעת התקציב, לה הם קוראים "מנותקת, שערורייתית ופוגעת באזרחי המדינה". על המכתב חתומים בין היתר חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, ורון חולדאי, ראש עיריית תל אביב ויו"ר ועד פורום ה-15.

"הממשלה מתעלמת לחלוטין מצו השעה ומציגה ניתוק"

"הצעת תקציב 2024 היא ההיפך הגמור ממה שמדינת ישראל צריכה עכשיו – הממשלה מתעלמת לחלוטין מצו השעה ומציגה ניתוק: במקום שהאוצר יציג תקציב שמתמקד בתחומים האזרחיים הקריטיים ביותר בזמן מלחמה, שיקום ופיתוח, הוא בחר לפגוע באוכלוסיות שהכי נזקקות לתמיכה והשקעה", כתבו ראשי הרשויות.

משרד האוצר,

משרד האוצר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

עוד הוסיפו במכתב: "בתקופה הכי קשה שידעה המדינה, בזמן שהביטחון האישי והחוסן הלאומי נסדק ואלפי תושבים ובני נוער מהצפון ומהדרום מנותקים מביתם, נושרים מבתי הספר ומסתובבים ברחובות ללא מעש, הממשלה בוחרת לקצץ בתכניות חינוכיות קריטיות, לפגוע בתקציבי הרשויות בפריפריה, בערי הפיתוח, ובמגזרים השונים: הערבי, הדרוזי, הצ'רקסי והבדואי, ולצמצם את שירותי הרווחה והיכולת לתת מענה נפשי למשפחות".

"פגיעה במערכת החינוך, בשירותי הרווחה ובאוכלוסיות נזקקות, בצעירים שלנו, דור הניצחון שמחזיקים את המדינה, זו פגיעה ישירה באזרחים. צריך לעצור את התקציב הגרוע הזה ולהפוך אותו על פיו – לקצץ בכל התחומים שלא נחוצים בעת הזאת כדי שמדינת ישראל תוכל לצלוח כלכלית את התקופה המאתגרת שלפנינו".

חיים ביבס: מדובר בלא פחות מעזות מצח וניתוק מוחלט

חיים ביבס, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מסר: "מדובר בלא פחות מעזות מצח וניתוק מוחלט, זלזול בתרומתם של אלה שעצרו את חייהם ב-7 באוקטובר ומאז נלחמים על חיינו וביטחוננו. התקציב הוא עושק של הציבור ועוד בזמן מלחמה".