משבר חוק הגיוס "העמדה שלנו ברורה מאוד - מי שלומד תורה צריך להמשיך ללמוד"

שלושה ימים אחרי ההצהרה הדרמטית של גלנט וחזרתו של משבר חוק הגיוס, במפלגות החרדיות מתבצרים: "גלנט מנסה לבטח לעצמו מקום במפלגה של גנץ"

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 03/03/24 14:54 כג באדר א'

"העמדה שלנו ברורה מאוד - מי שלומד תורה צריך להמשיך ללמוד"
מאיר פרוש עם גולדקנופף, צילום: יונתן סינדל/פלאש90

בסוף השבוע הרעיד שר הביטחון יואב גלנט את יסודות הקואליציה כשהודיע שיתמוך בחוק גיוס שינסח גנץ. במפלגות החרדיות לא מרככים את עמדתם, למרות הסכנה בהפסקת תקצוב הישיבות. גורמים ביהדות התורה תקפו את גלנט בשיחה עם "חדשות כיפה".

"מנסה לבטח לעצמו מקום במפלגה של גנץ"

"ההתנהלות של גלנט מאוד תמוהה, והפתיעה אותנו. אי אפשר לנהל את הדיון על חוק הגיוס דרך הצהרות לתקשורת. זה נראה שגלנט מנסה לבטח לעצמו מקום במפלגה של גנץ", מסרו גורמים במפלגה והוסיפו: "העמדה שלנו בכל מקרה ברורה מאוד, לפיו כל מי שלומד תורה צריך להמשיך וללמוד תורה. אנחנו חתמנו על הסכם קואליציוני עם הליכוד ולא עם המחנה הממלכתי".

גלנט

גלנט, הכניס את הקואליציה לסחרור צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שתי סכנות מאיימות על החרדים בעקבות נאום גלנט, האחת: הפסקת התקצות לישיבות בעקבות החלטת היועמ"שית כי אי קידום פיתרון בנושא תביא לעצירת התקציבים לישיבות שאינן מתגייסות לצה"ל. השנייה: הליכים פליליים נגד בחורים שאינם מתגייסים לצבא.

במפלגות החרדיות תוהים איזו סכנה יותר מוחשית עבורם ומתקשים למצוא פיתרון למשבר, בינתיים, השר גלנט אומר בישיבת הממשלה שהתקיימה היום: "הצבא זקוק עכשיו לכוח אדם. זה לא עניין של פוליטיקה זה עניין של מתמטיקה", כך ציטט מיכאל שמש.