"המצב בלתי נסבל": הברית בין הימנים לחרדים נסדקת?

בצל בקשת משרד הביטחון להאריך את השירות הסדיר ולהכביד את העומס על משרתי המילואים, פוליטיקאים מהקואליציה ואנשי תקשורת סרוגים מציפים את סוגיית ההשתמטות החרדית: "מה שהיה לא יוכל להימשך. הציבור החרדי חייב להבין שיש כאן משבר אמיתי ורציני"

אביחי ישראל אביחי ישראל, חדשות כיפה 08/02/24 16:50 כט בשבט התשפד

"המצב בלתי נסבל": הברית בין הימנים לחרדים נסדקת?
חרדים מפגינים נגד גיוס לצה"ל, ספטמבר 2023, צילום: Yonatan Sindel,Flash90

ביום חמישי שעבר עלה השר החרדי מאיר פורוש לדוכן הכנסת. פורוש היה נציגו של שר הביטחון גלנט בדיון בהצעה דחופה אודות בקשת צה"ל לגייס דוחי שירות – בני ישיבות, מכיניסטים ושינשינים. הרגע האירוני הזה נתן את האות לקמפיין מחודש נגד ההשתמטות החרדית, ואחרי שאמש (ד') פרסם משרד הביטחון את עמדתו בנוגע להארכת השירות והסדיר והכבדת העול על משרתי המילואים, הקמפיין הגיע לשיאים חרדים – גם בקרב שותפי החרדים.

הציבור החרדי חייב להבין שיש כאן משבר אמיתי ורציני

השר בצלאל סמוטריץ', יו"ר מפלגת הציונות הדתית ושותף מלא של הפוליטיקאים החרדים, כתב הבוקר בטוויטר: "הציונות הדתית מוכיחה שאפשר לשלב לימוד תורה ושמירה על מצוות קלה כבחמורה יחד עם שירות צבאי בחזית. אחיי החרדים, אנחנו צריכים אתכם".

סמוטריץ

סמוטריץ'. יקדם מהלך דרמטי? | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

גם אנשי תקשורת סרוגים הצטרפו לקריאות, כשהבולט ביניהם הוא עמית סגל. "המצב שבו מי שמשרת ישרת יותר ומי שלא משרת ימשיך לא לשרת הוא בלתי נסבל", כתב העיתונאי הבכיר. "הציבור החרדי חייב להבין שיש כאן משבר אמיתי ורציני, וטענות אד הומינם כמו 'שנאה ציונית דתית' או 'גלצניקים' לא יעזרו פה", כתב העיתונאי עקיבא ביגמן.

חברי הליכוד והמחנה ממלכתי: "מה שהיה לא יוכל להימשך"

השר עמיחי שיקלי מהליכוד, מי שפרש מממשלת השינוי של בנט ולפיד, כתב: "אחיי החרדים, אנחנו זקוקים לכם מתחת לאלונקה. מה שהיה לא יוכל להימשך. עת צרה היא ליעקב וממנה ניוושע באחדות מטרה ובשותפות אמת בנטל". גם חברי כנסת סרוגים בתוך הליכוד נקטו בקו דומה, ביניהם ח"כ משה סעדה וח"כ דן אילוז.

חרדים בלשכת גיוס

חרדים בלשכת גיוס. המצב ישתנה? | צילום: Avshalom Sassoni,Flash90

גם השר חילי טרופר הצטרף לקריאות לגיוס חרדים וכתב בכאב: "האמת צריכה להיאמר: הנופלים לא באים מכל המגזרים. יש מי שכבר שנים ארוכות מוציאים את עצמם מהשותפות הזו. זה לא ענין של שנאה או פלגנות, זה ענין של הגינות, יושר, צדק, אחווה ואחדות אמיתית. מסע הצער האין סופי בבתי אבלים ובמחלקות הפצועים אינו מותיר אפשרות אחרת".

"לימוד תורה הוא ערך חשוב בעיניי, גם אני למדתי תורה ואני עדין משתדל לקבוע עיתים לתורה. אבא שלי ואחי הגדול רבנים, שניהם שירתו בצבא. התביעה לשרת נובעת מתוך תפיסה ערכית עמוקה, גם מההיבט הדתי. רבות מדובר על ציפור הנפש של החברה החרדית. ובכן, גם לנו יש ציפור נפש ואנחנו נאבקים על כך שיפסיקו לרמוס אותה".

(נתניהו נפגש עם מתגייסים חרדים בבקו"ם)