לתשובה הזו הוא לא ציפה: זו השאלה שנתניהו בחר לשאול את המתגייסים החרדים

ראש הממשלה ביקר בתל השומר והתרגש לראות את החרדים המבוגרים שהחליטו להתגייס: "זה מאוד חשוב וזה נותן זריקת עידוד אדירה לתחושה של ה'ביחד'. אני רוצה לברך אתכם ולקבל אתכם באמת בחיבוק גדול"

חדשות כיפה חדשות כיפה 03/12/23 18:43 כ בכסלו התשפד

לתשובה הזו הוא לא ציפה: זו השאלה שנתניהו בחר לשאול את המתגייסים החרדים
המתגייסים החרדים, צילום: איתי בית און / לע״מ,

ראש הממשלה נתניהו נפגש היום (א') בתל השומר עם מתגייסים מהאוכלוסייה החרדית ועם מתגייסים המיועדים לתפקידי לוחמה בחיל השריון וחטיבת גבעתי. "ההתגייסות שלכם באה מתוך הרגש הפנימי שכל אחד ואחד מכם צריך לעשות את המעשה", אמר נתניהו לחרדים המתגייסים - ובחר לשאול אותם שאלה בנוגע למשפחה שלהם.

"גם קירוב לבבות בעם וגם התגייסות"

נתניהו שאל את המתגייסים לגילם ולמקום המגורים שלהם, וגם הוסיף שאלה: למי יש ילדים. כמעט כל האצבעות באולם הורמו. נתניהו בירך אותם: "אתם עושים מהלך מאוד חשוב. זה גם קירוב לבבות בעם וזו גם התגייסות. יש בנתונים שאני קיבלתי קפיצה ענקית של מאות רבות של אחוזים. זה מאוד חשוב וזה נותן זריקת עידוד אדירה לתחושה של ה'ביחד'. אנחנו כאן הולכים לעשות מהלך - להכריע את האויבים שלנו. להכריע את האויבים שלנו וגם להכחיד את האויב הזה, דבר שהוא בלתי נסבל".

צפו במפגש של נתניהו עם התגייסים החרדים:

"אני רוצה לברך אתכם ולקבל אתכם באמת בחיבוק גדול. אני חושב שכל אחד מכם גם יגלה מאיפה הוא יכול לתרום יותר. אתם נכנסים עכשיו כמו טירונים צעירים, אף על פי זה שאתה בן 40 עם חמישה ילדים בא הנה כדי להתגייס עם כיפה על הראש, זה אומר הכל. בעזרת ה' אתם תגלו כאן הרבה אפשרויות, הרבה יכולות שלא חשבתם שיש לכם. זאת התגייסות לטובת הכלל, ומי כמוכם מכירים את זה. אני רוצה לברך אתכם ולהגיד לכם כל הכבוד, ובעזרת ה' ביחד מנצחים. תודה רבה לכם", סיים.

נתניהו ללוחמי גבעתי ושריון: "כלי המלחמה זה אתם"

לאחר מכן קיים נתניהו שיח נוסף עם מתגייסים לחיל השריון ולחטיבת גבעתי, בו ענה על שאלותיהם על המלחמה נגד חמאס בעזה ועל הגיוס. "יש פה אתגר על הקיום של המדינה. ההתגייסות של כל אחד ואחד מכם וחיילי המילואים הרבים שבאים ומתייצבים בסוף מכריעה את הכף, ואנחנו נכריע את הכף. אני רוצה שתדעו שכשאתם תתחיילו ותלמדו לשאת נשק, תלמדו להפעיל טנקים, כלי המלחמה שלנו, אבל בסוף כלי המלחמה זה אתם. החימוש הכי חשוב זה החימוש שיש לנו בלב. זו זכות גדולה, והיא קודם כל מחייבת תעצומות נפש בפנים. אתם תעברו את זה מצוין, אני רואה את זה בעיניים שלכם, אני רואה את זה אצל החברים שלכם. אנחנו מחויבים להחזיר את הביטחון הן בדרום והן בצפון. אני יכול להגיד לכם שאנחנו מוחקים את חמאס. לגבי האוכלוסייה האזרחית - יש כללי מלחמה ואנחנו מכבדים אותם. אבל החמאס - לא יהיה - בזכותכם".