מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הציונות הדתית ועוצמה יהודית נגד עסקת החטופים - בש"ס יתמכו

מפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית פרסמו את התנגדותם להסכם החטופים שיובא הערב להצבעה בממשלה. במפלגת ש"ס הודיעו כי יתמכו: "סכנת נפשות של ממש"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/11/23 18:31 ח בכסלו התשפד | עודכן בתאריך 21/11/23 20:12

הציונות הדתית ועוצמה יהודית נגד עסקת החטופים - בש"ס יתמכו
בן גביר, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אחרי הודעת הגורם המדיני על עסקת החטופים, במפלגות הציונות הדתית ועוצמה יהודית הודיעו כי הם מתנגדים להסכם שיובא הערב להצבע בממשלה. בהודעה שנמסרה מטעם הצינות הדתית נכתב כי "ככל שהפרסומים לגבי עסקת החטופים שתובא לממשלה היום נכונים, העסקה המוצעת רעה ואסור להסכים לה. רעה לביטחון ישראל, רעה לחטופים ורעה לחיילי צה"ל".

עוצמה יהודית: "יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה"

במפלגת עוצמה יהודית תקפו את ההסכם וכתבו: "ככל שהפרטים שפורסמו אודות תנאי העסקה הם אכן התנאים, עוצמה יהודית תתקשה מאוד לתמוך בעסקה". עוד הוסיפו: "הסכמת החמאס לעסקה מעידה שצה"ל מבצע כתישה אפקטיבית, יש להמשיך להכות באויב ולהביא אותו לעסקה בתנאים שישראל מכתיבה ולא בתנאים הבעייתיים מאוד שמסכנים את כוחות צה"ל ולא מבחינה בין החטופים".

ש"ס: נצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש"

במפלגת ש"ס הודיעו הערב כי לאחר התייעצות עם מועצת חכמי התורה של ש"ס הוחלט לתמוך בעסקת החטופים. בהודעת המפלגה נכתב כי רבני מועצת חכמי התורה הורו לדרעי "להנחות את שרי ש"ס להצביע בעד המתווה לשחרור השבויים הנמצאים בסכנת נפשות של ממש".

עסקת החטופים: דלק לארבעה ימים, מורשעים ברצח לא ישוחררו

במסגרת ההסכם לשחרור החטופים, שהוצג הערב על ידי גורם מדיני, ישראל תקבל 50 חטופים ישראלים ובחיים במהלך ארבעה ימי הפוגה בהם יועבר דלק לרצועת עזה. את הפסקת האש ניתן יהיה להאריך גם מעבר לארבעה ימים בתמורה לשחרורם של עד 80 חטופים. בנוסף, ישראל התחייבה להפסיק את איסוף המודיעין האוויר במשך שש שעות בכל יום בימי העסקה.