מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

השר החרדי קרא לתיקון חוק הלאום: "שייתן ביטוי גם לעדה הדרוזית"

שר הרווחה השתתף באירוע לזכרם של שני סגני אלוף בני העדה הדרוזית שנפלו במהלך מלחמת חרבות ברזל, בעזה ובגבול לבנון - והתייחס לחוק הלאום: "זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/11/23 20:44 כג בחשון התשפד

השר החרדי קרא לתיקון חוק הלאום: "שייתן ביטוי גם לעדה הדרוזית"
יעקב מרגי, צילום: מרים אלסטר/פלאש 90

שר הרווחה יעקב מרגי השתתף הערב (ג') בטקס הנצחת סא"ל סלמאן חבקה וסא"ל עלים סעד ז"ל, שניהם בני העדה הדרוזית שנפלו במלחמת "חרבות ברזל" תוך הגנה על מדינת ישראל ואזרחיה. השר נאם במהלך הביוקר, וטען כי ישראל צריכה לתקן את חוק הלאום כך שייתן ביטוי גם לקשר של העדה הדרוזית למדינת ישראל.

השר מרגי: "זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום"

‏"עם קצת רצון אפשר למצוא את הנוסח המאוזן שיתן ביטוי עמוק לעדה הדרוזית בחוק הלאום", אמר השר מרגי. "זאת תהיה אות הברית - תיקון חוק הלאום. בברית הזאת יש צד אחד שממלא את חלקו פעם אחר פעם בדם ויזע. ולצערי הצד השני - הריבון לא ידע לתרגם את הברית הזאת באותה מידה".

סלמאן חבקה

סלמאן חבקה, צילום: דובר צה"ל

סגן אלוף סלמאן חבקה, היה מפקד גדוד 53 מעוצבת הברק, ונפל בקרב בצפון רצועת עזה. חבקה היה בן 33 מיאנוח-ג'ת, והותיר אחריו אישה וילד. הוא השתתף בקרבות על קיבוץ בארי. סא"ל עלים סלמאן סעד ז"ל, מהכפר ינוח, שימש בתפקידו האחרון סמח"ט חטיבה 300 בגזרת לבנון. הוא נלחם בעוז ובגבורה במחבלים שחדרו מלבנון, חיסל אותם עם חייליו, אך נפל מפגיעת כדור.