מג"ד שריון נפל בקרבות בצפון הרצועה

הותר לפרסום כי סגן אלוף סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 מעוצבת הברק, נפל בקרבות בצפון רצועת עזה. חבקה היה בן 33 מיאנוח-ג'ת, והותיר אחריו אישה וילד | בנוסף, ארבעה לוחמים נפצעו קשה - שלושה בקרבות ברצועה ואחת בפעילות בפארן

חדשות כיפה חדשות כיפה 02/11/23 12:18 יח בחשון התשפד

מג"ד שריון נפל בקרבות בצפון הרצועה
חבקה, צילום: דובר צה"ל

הקצין הבכיר ביותר שנפל בפעילות הקרקעית: היום (ה') הותר לפרסום כי סגן אלוף סלמאן חבקה, מפקד גדוד 53 מעוצבת הברק, נפל בקרב בצפון רצועת עזה. חבקה היה בן 33 מיאנוח-ג'ת, והותיר אחריו אישה וילד. הוא השתתף בקרבות על קיבוץ באריף ועם מותו עולה מספר הנופלים מאז הכניסה הקרקעית ל-18.

בנוסף, הותר לפרסום כי שלושה לוחמים נפצעו קשה בקרבות בצפון הרצועה: קצין מילואים מחטיבה 679, קצין גבעתי ולוחם מגדוד 614 בא"ח הנדסה. בנוסף, לוחמת צה"ל מגדוד קרקל נפצעה באורח קשה במהלך פעילות מבצעית במרחב חטיבת פארן.

30 מחבלי חמאס ארבו ללוחמי גולני - 20 חוסלו, השאר ברחו

בין חצות לשעה שלוש בלילה כוחות צה"ל בפיקוד חטיבת גולני ניהלו קרבות עזים ברצועה, כאשר כ-30 מחבלים מכוח מובחר של חמאס הכינו מארב מתוכנן ופשטו על הכוח. הם יצאו מתוך מנהרות עם טילי נ"ט, פצמ"רים ורחפנים וניסו להפתיע את הלוחמים ולהשתלט על הנגמ"שים שלהם.

הלוחמים ניהלו איתם קרבות פנים אל פנים, ורוב המחבלים חוסלו כאשר רק 10 הצליחו להימלט - וולא נפגעים לכוחותינו. מדובר צה"ל נמסר כי הכוחות ניהלו עם המחבלים קרבות ממושכים, בסיוע אש חטיבתית של כלי ארטילריה וטנקים, תוך הכוונת כלי טיס לתקיפה מהאוויר והכוונת ספינת טילים לתקיפה מהים.

צפו בתיעוד מהפעילות ברצועה: