מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

הכנסת פועלת להדחת חברת הכנסת המוסלמית - כך זה יקרה

חברי הכנסת אושר שקלים וחנוך מילביצקי החלו בהליך להדחתה של חברת הכנסת המוסלמית שהכחישה את הטבח. המהלך דורש שבעים חתימות של ח"כים והצבעה ברוב של תשעים קולות

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/11/23 15:34 כב בחשון התשפד

הכנסת פועלת להדחת חברת הכנסת המוסלמית - כך זה יקרה
המהלך הדרמטי שמקדמת הכנסת נגד אימאן חטיב, צילום: Oren Ben Hakoon/POOL

לאחר שהכחישה את הזוועות שביצע החמאס וטענה כי הארגון הרצחני "לא שחט תינוקות ולא אנס נשים", בכנסת החלו במהלך להדחתה של חברת הכנסת אימאן חטיב ממפלגת רע"מ. במסגרת המהלך שמקדמים חברי הכנסת אושר שקלים וחנוך מילביציקי יוחתמו 70 חברי הכנסת על מכתב הקורא להדחתה, עשרה מהם - מהאופוזיציה.

המכתב הקורא להדחתה של חברת הכנסת המוסלמית מבוסס על סעיף 7א (3) לחוק יסוד: הכנסת, שקובע כי ניתן להדיח חבר כנסת אחרי שהביע "תמיכה במאבק מזוין, של מדינת אויב או של ארגון טרור, נגד מדינת ישראל". עם זאת, כדי שההדחה תצא לפועל, תידרש הצבעה במליאת הכנסת ברוב של 90 תומכים, וגם אז המהלך יהיה נתון לביקורת שיפוטית.

"לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים"

כזכור, בראיון לערוץ הכנסת חברת הכנסת אימאן חטיב יאסין הכחישה את הזוועות שביצע החמאס: "אני שמעתי ממקור ראשון משלושה חברים במפלגה שראו את הסרט ודיברנו על מה שהיה בסרט, לא שחטו תינוקות ולא אנסו נשים" טענה חטיב.

עבאס: "לא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שממעיט בחומרת המעשים"

בתגובה לראיון המביש, יו"ר מפלגת רע"מ, מנסור עבאס תקף את יאסין: "הזדעזעתי לשמוע את דבריה של אימאן ח'טיב יאסין. אני ושאר חברי המפלגה גינינו בתוקף מהרגע הראשון את הטבח המזעזע בדרום והדגשנו את ההוקעה והסלידה מהפגיעה בנשים, תינוקות וקשישים".

עוד הוסיף עבאס: "אין ולא יהיה מקום בשורותינו לכל גורם שמתכחש או ממעיט בחומרת המעשים המנוגדים לערכים שלנו ושל הדת האיסלאמית. רע"מ מתנגדת בתוקף לפגיעה בחפים מפשע באשר הם ערבים ויהודים כאחד".