מלחמת מגן וחץ
מלחמת מגן וחץ

ההכחשה הגורפת של נתניהו: "לא בגלל שום ויכוח בתוכנו"

ראש הממשלה אמר במהלך תדרוך לכתבים כי "ביום שאחרי יבחנו את הקשר בין הסרבנות לבין מהלכי סינוואר". מאוחר יותר הכחיש: "ראש הממשלה לא אמר בשום אופן שהסרבנות היא זו שהובילה את החמאס לתקוף את ישראל"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/11/23 22:53 כא בחשון התשפד

ההכחשה הגורפת של נתניהו: "לא בגלל שום ויכוח בתוכנו"
ראש הממשלה נתניהו , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

במהלך תדרוך שנערך היום (א') לכתבים, ראש הממשלה נתניהו רמז לקשר בין סרבנות הטייסים למתקפת החמאס, כך על פי עדותה של הכתבת מוריה אסרף וולברג. נתניהו נשאל האם הוא חש אשמה על מתקפת החמאס והשיב: "התרעתי מפני הסרבנות ואמרתי שברגע האמת לא תהיה כזו. ביום שאחרי יבחנו את הקשר בין הסרבנות לבין מהלכי סינוואר".

"ראש הממשלה לא אמר בשום אופן שהסרבנות היא זו שהובילה את החמאס לתקוף את ישראל"

מאוחר יותר, בלשכת נתניהו מיהרו להכחיש את הדברים וטענו כי מה שנאמר בתדרוך שונה בתכלית: "בניגוד לפרסומים, ראש הממשלה לא אמר בשום אופן שהסרבנות היא זו שהובילה את החמאס לתקוף את ישראל" נכתב בהודעת הלשכה. עוד הבהירו: "ראש הממשלה אמר לפני המלחמה שאל על אויבנו לטעות בנו - וכי בזמן אמת כולם התייצבו, כפי שאכן קרה".

"חמאס פתח במלחמה נגדנו כי הוא רוצה להרוג את כולנו ולא בגלל שום ויכוח"

נתניהו צייץ בנוסף בחשבון הטוויטר שלו: "חמאס פתח במלחמה נגדנו כי הוא רוצה להרוג את כולנו ולא בגלל שום ויכוח בתוכנו. חמאס טעה - ולכן יחוסל. רק יחד ננצח". כזכור, ציוץ שפירסם בשבוע שעבר ראש הממשלה נגד מערכת הביטחון עורר סערה רבתי ונמחק לאחר שעות. בציוץ טען נתניהו כי בטרם המתקפה כלל גורמי הביטחון העריכו שהחמאס מורתע ופניו להסדרה.