ראש הממשלה הנחה: לקצר בחצי את מועד פתיחת ציר עוקף חווארה

ראש הממשלה קיים דיון בעקבות האירועים הביטחוניים ובהם הפיגוע בסמוך לחווארה, והורה על קיצור משך זמן העבודות על כביש עוקף חווארה: "להגביר את מאמצי ההגנה והסיכול נגד גורמי הטרור, תוך התמקדות מיידית במסדרון חווארה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/10/23 22:47 כ בתשרי התשפד

ראש הממשלה הנחה: לקצר בחצי את מועד פתיחת ציר עוקף חווארה
"נעביר שורה של חוקים כדי להילחם במשפחות הפשע", נתניהו, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

בעקבות הפיגועים האחרונים ביהודה ושומרון ראש הממשלה נתניהו קיים הערב דיון בהשתתפות שר הביטחון, הרמטכ"ל, ראש השב"כ, מפקד פיקוד מרכז והמזכיר הצבאי לראש הממשלה. ראש הממשלה אמר שאין להשלים עם פיגועי הטרור ביהודה ושומרון, והנחה את צה"ל והשב"כ להגביר את מאמצי ההגנה והסיכול נגד גורמי הטרור, תוך התמקדות מיידית במסדרון חווארה.

בנוסף, ראש הממשלה העיר על קצב סלילת כביש עוקף חווארה והנחה לקצר בחצי את מועד פתיחת הכביש. עוד הנחה את צה"ל וגורמי הביטחון להביא בפניו דרכי פעולה נוספות למאבק בטרור ולהגברת ביטחון התושבים במרחב יהודה ושומרון. הדיון יתקיים ביום ראשון בבוקר.

חווארה,

חווארה,, צילום: Nasser Ishtayeh/Flash90

ירה לעבר רכב ובו אישה הרה ותינוקת

כאמור, מחבל ירה לעבר רכב עם שלושה נוסעים, גבר ואישה בהיריון כבני 25, יחד עם תינוקת כבת שנה וחצי, בכביש 60 סמוך לחווארה שהמשיך בנסיעה לחבירה עם צוותי צה"ל ומד"א בצומת תפוח. כעבור מספר שעות ולאחר מרדף נוטרל המחבל.

בתיעוד דרמטי מרגעי הירי, שצולם ממצלמת הרכב שנסע מאחורי הרכב שנורה, רואים כיצד המחבל מגיע רגלית לעבר הרכב ומתחיל לירות בו מטווח קרוב. הרכב חתך במהירות דרך שטח ההפרדה לנתיב המקביל, תוך כדי שהמחבל רדף אחריו והמשיך בירי. במקביל, נהג הרכב המתעד את הפיגוע, ירה מרכבו לעבר המחבל כדי לנטרלו, נוסעת אחרת יצרה קשר עם כוחות הביטחון.

התיעוד של רגעי הירי: