לפני חג סוכות: הנקמה של עיריית תל אביב בראש יהודי

בתגובה לאירועי דיזנגוף ביום כיפור: עיריית תל אביב הודיעה על שלילת ההיתרים שניתנו לעמותת "ראש יהודי" לקיום אירועים במרחב הציבורי בחג הסוכות

חדשות כיפה חדשות כיפה 28/09/23 19:09 יג בתשרי התשפד

לפני חג סוכות: הנקמה של עיריית תל אביב בראש יהודי
סערת התפילה בדיזנגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash 90

ברקע סערת התפילה בדיזינגוף, עיריית תל אביב הוציאה היום (ה') מכתב על ביטול ההיתרים שניתנו לעמותת "ראש יהודי" לקיום אירועים במרחב הציבורי בחג הסוכות. וזאת לטענת העירייה: "לנוכח הפרת הנחיות העירייה והחלטת בית המשפט על ידי אנשי העמותה בערב יום הכיפורים".

בוטל האישור לקיום הקפות שניות בדיזנגוף

לטענת עיריית תל אביב, מכתב הביטול ניתן לאחר שימוע שנערך לעמותה "בשל הצבת במה ללא היתר נדרש ושימוש באמצעים פיזיים להפרדה מגדרית במהלך תפילות יום הכיפורים בכיכר דיזינגוף". עוד נמסר בהודעת העיריה כי בוטלו האישורים להקמת סוכה ברחבת זמנהוף בסוף השבוע וכן לקיום הקפות שניות בכיכר דיזינגוף בשבוע הבא.

"אירוע מבזה של ריחוק והדגשת השונה"

מעיריית תל אביב נמסר: "ההפרות של אישור השימוש לאירוע היו הפרות חמורות, ובפרט הפרת התנאי בדבר איסור על הפרדה מגדרית באמצעים פיזיים, בניגוד להחלטת העירייה ואף בניגוד לפסק דין של בית המשפט העליון שניתן לפני מועד האירוע". בהמשך, האשימו את העמותה באירועי דיזנגוף: "האירוע של 'ראש יהודי' ביום הכיפורים בכיכר דיזינגוף הפך מאירוע תפילה לאירוע מבזה של ריחוק והדגשת השונה, ושל הפרת סדר ציבורי משמעותית שכמעט והתפתחה לתגרה המונית".

העימותים בכיכר דיזינגוף

העימותים בכיכר דיזינגוף, צילום: Tomer Neuberg/Flash90

הציונות הדתית במתקפה על חולדאי: "צבוע, אלים, דורסני, משתיק ונוטף שקר"

מפלגת הציונות הדתית הגיבה להחלטת עיריית תל אביב ותקפה את ראש העירייה רון חולדאי: "רון חולדאי פועל באופן טוטליטרי צבוע, אלים, דורסני, משתיק ונוטף שקר. בסופו של יום האמת, השפיות והרוב ינצחו את הטרלול והשקר. אנו מחזקים את ראשי ופעילי ראש יהודי. תמשיכו להרבות אור ואהבה וזה ינצח את החושך והשנאה".