בן גביר מתקפל ומבטל את אירוע התפילה בתל אביב

לאור הודעת ראשי המחאה כי יזיזו את "התפילה לשלום המדינה והדמוקרטיה" מכיכר דיזנגוף, הודיעו בלשכת השר לביטחון לאומי כי הצורך לקיים את אירוע התפילה ביום חמישי הקרוב - "התייתר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 27/09/23 17:51 יב בתשרי התשפד

בן גביר מתקפל ומבטל את אירוע התפילה בתל אביב
צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

האירועים האלימים בתפילת כל נדרי בכיכר דיזנגוף בתל אביב, הובילו את השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר להודיע כי ביום חמישי יקיים תפילת ערבית בכיכר כאות מחאה. ראשי המחאה ארגנו אירוע נגד - "תפילה לשלום המדינה והדמוקרטיה", גם כן באותו מקום, ומוקדם יותר הודיעו על שינוי מיקום מחשש לפרובוקציות. בלשכת השר בן גביר החליטו להגיב גם כן וביטלו את אירוע התפילה המתוכנן.

בהודעת לשכת השר לביטחון לאומי, נכתב: "לאור הודעת מובילי מחאת השמאל הקיצוני, לפיה לא יחזרו על הפעילות האנטישמית אותה ביצעו ביום הכיפורים, בה פעלו לגרש יהודים מתפללים מהמרחב הציבורי והעברת מחאתם מהמקום בו התכוון להתפלל", החליט בן גביר כי הצורך לקיים את אירוע התפילה ביום חמישי הקרוב - "התייתר".

בן גביר מסר: "אני שמח שבשמאל הקיצוני הבינו כי אין מקום לאנטישמיות נגד יהודים בלב תל אביב. יש לנו מדינה יהודית אחת - בה תמיד יהודים יוכלו להתפלל במרחב הציבורי, בכל זמן שירצו, ובכל מקום וגם אם אדרש בעתיד לכך אגיע להבהיר זאת".