רוטמן הגיב ליועמ"שית הכנסת: "בדיקת העובדות הייתה לקויה"

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן בתגובה לנזיפת יועמ"שית הכנסת שגית אפיק: "אני פועל למען שמירה על כבודה של הכנסת, כך נהגו יושבי ראש וועדות רבים בעבר, ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד"

חדשות כיפה חדשות כיפה 21/09/23 13:19 ו בתשרי התשפד

רוטמן הגיב ליועמ"שית הכנסת: "בדיקת העובדות הייתה לקויה"
רוטמן, , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר ועדת החוקה חה"כ שמחה רוטמן שלח היום (ה') מכתב תגובה ליועמ"שית הכנסת שגית אפיק כמענה לנזיפתה על כך שהוציא את עו"ד, בכר נציגת הנהלת בתי המשפט, מדיון שהתקיים בוועדת החוקה על ניגודי העניינים של השופטים.

במכתבו הדגיש חה"כ רוטמן כי "בניגוד לאמור במכתבך (וחבל שבדיקת העובדות שביצעת בנושא זה הייתה לקויה) ולמרות שאני סבור שהתנהלות שכזו מצדיקה הוצאתו של אדם מחדר הוועדה, במקרה הנוכחי לא הוצאתי את עו"ד חנית אברהם בכר, ולכן ממילא לא ביקשת ממני להחזיר אותה וממילא גם לא סירבתי להחזיר אותה".

"אני פועל למען כבודה של הכנסת, גם אם את סבורה אחרת"

חה"כ רוטמן סיכם "התגובות הרבות שאני מקבל מאנשים רבים ומגוונים על הדרישה העקבית שלי להקפיד בכבודם של חברי הכנסת, מכל סיעות הבית, כאשר עובדי ציבור מתייחסים אליהם בבוטות ובהתנשאות, גורמות לי לחשוב שאני פועל למען כבודה של הכנסת, גם אם את סבורה אחרת.

שגית אפק, יועמ"שית הכנסת

שגית אפק, יועמ"שית הכנסת, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לדבריו: "כך נהגו יושבי ראש וועדות רבים בעבר, ואני מקווה שכך ינהגו גם בעתיד, ולא יעברו לסדר היום על התנהלות של עובד ציבור הפוגע בכבודם של חברי כנסת וחברי וועדה, ובכבודה של הכנסת כולה".

"אני רואה את הדברים בחומרה"

במכתב ששיגרה יועמ"שית הכנתס לרוטמן אתמול, כתבה: "כמי שמייצגת את הכנסת בפני הרשות השופטת ופועלת לחיזוק מעמדה מול הרשות המבצעת, דבר שלעתים גם כרוך בהצגת עמדות שמן הסתם לא תמיד נוחות עבור הרשויות האחרות, אני מוצאת לנכון לעמוד על התנהלות נאותה של ארגוני הכנסת ובפרט של יושבי ראש הוועדות". לדבריה: "מכל מקום וכפי שציינתי בשיחתנו, אני רואה את הדברים בחומרה, ואף אביע את עמדתי בעניין זה בתפקידי כיועצת המשפטית של ועדת האתיקה".