גורם מדיני: הרכב הממשלה לא ישתנה גם אם ייחתם הסכם עם סעודיה

ברקע פגישתו של נתניהו עם נשיא ארה"ב ביידן והמשך השיח על הסכם אפשרי עם סעודיה, גורם מדיני בכיר מבהיר כי אין כוונה לשנות את הרכב הממשלה. נתניהו אמר לביידן: "נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 20/09/23 21:51 ה בתשרי התשפד

גורם מדיני: הרכב הממשלה לא ישתנה גם אם ייחתם הסכם עם סעודיה
נתניהו, אותה ממשלה?, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

כעשרה חודשים לאחר כינונה של הממשלה בישראל, נועד ראש הממשלה נתניהו לראשונה עם נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן בשולי עצרת האו"ם. שיחת המנהיגים נערכה כשברקע הדיבורים כל העת סביב הסכם אפשרי שייחתם בין ישראל, ארצות הברית וערב הסעודית.

הרכב הממשלה לא ישתנה

בתוך כך, גורם מדיני בכיר אומר היום (ד') כי גם אם ייחתם הסכם מול סעודיה, הרכב הממשלה בישראל לא עתיד להשתנות. הבהרת הגורם המדיני מגיע יחד עם הדיווחים לפיהם ההסכם יצריך מישראל וויתורים בנושא הפלשתיני כאשר בממשלה יש מי שמתנגד בנחרצות לאפשרות שכזו.

נתניהו וביידן

נתניהו וביידן, דנו גם בנושא הסעודי. צילום: אבי אוחיון /לע"מ

נתניהו על סעודיה: "זה דבר שנמצא בהישג יד"

נתניהו עצמו התייחס לנושא השלום עם סעודיה בשיחתו עם ביידן ואמר לנשיא האמריקאי: "אני חושב, ואתה חושב, שזה יכול לעשות משהו הרבה יותר גדול מזה. אני חושב שתחת מנהיגותך, אדוני הנשיא, נוכל לכונן שלום היסטורי בין ישראל לערב הסעודית. שלום כזה יתרום הרבה כדי להביא לסיומו את הסכסוך הערבי-ישראלי, להביא לפיוס בין העולם האסלאמי והמדינה היהודית ויקדם שלום אמיתי בין ישראל לפלסטינים. זה דבר שנמצא בהישג יד".

סמוטריץ

סמוטריץ' ובן גביר, יישארו בממשלה בכל מצב? צילום: Olivier Fitoussi/Flash90