ראש ממשלה לשבוע: זה מי שיחליף את נתניהו

במוצאי ראש השנה ימריא ראש הממשלה לביקור מדיני בארצות הברית. בתום משאל טלפוני בין שרי הממשלה אושר: זה מי שיחליף את נתניהו במהלך שהותו בנכר

חדשות כיפה חדשות כיפה 14/09/23 22:33 כח באלול התשפג

ראש ממשלה לשבוע: זה מי שיחליף את נתניהו
נתניהו ורעייתו בנתב"ג, יש מחליף, צילום: קובי גדעון, פלאש 90

שר המשפטים יריב לוין יחליף את נתניהו בזמן שישהה בביקור המדיני בארצות הברית במהלך השבוע הבא וימונה לממלא מקום ראש הממשלה. שרי הממשלה הצביעו על המינוי הערב (ה') בשאלון טלפוני. ראש הממשלה יטוס במוצאי ראש השנה לביקור מדיני בארצות הברית, מה שהצריך את מינוי רשמי של ממלא מקום.

הפך לממלא המקום הקבוע

כזכור, זוהי לא הפעם הראשונה שמתמנה לנתניהו ממלא מקום בזמן שהוא שוהה בחו"ל או כשאינו בכשירות מלאה. לפני כחודש וחצי, בזמן שאושפז ועבר הליך כירורגי להשתלת קוצב לב בבית החולים שיבא תל השומר, היה זה גם יריב לוין שמילא את מקומו. גם אז המינוי אושר במשאל טלפוני בין חברי הממשלה. גם בעת ביקורו של נתניהו בקפריסין בחודש שעבר, היה זה לוין שמילא את מקומו.

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין, ימלא את מקומו. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לוין היה גם זה שמונה במקומו של נתניהו בזמן שראש הממשלה טס לביקור מדיני בצרפת בחודש פברואר האחרון. הסיפור אז היה שיו"ר ש"ס דרעי היה אמור להתמנות לממלא מקומו של נתניהו, אלא שמאחר ובאותה תקופה נפסל דרעי מלכהן כשר, היה זה גם יריב לוין שמילא את מקומו של נתניהו.