יו"ר ההסתדרות שוב מאיים על הממשלה: "אני אפעל"

מאז ליל גלנט, נמנע יו"ר ההסתדרות מפיזור איומים על הממשלה, עתה הוא אומר על האפשרות שהממשלה לא תציית לפסיקת בג"ץ: "אם זה יקרה - אני אפעל". על המצב הכלכלי הוא אומר: "הכסף זורם מישראל החוצה"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 14/09/23 17:17 כח באלול התשפג

יו"ר ההסתדרות שוב מאיים על הממשלה: "אני אפעל"
ארנון בר דוד, מאיים על הממלשה, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

יו"ר ההסתדרותארנון בר דוד יצר משבר פוליטי חסר תקדים ב"ליל גלנט" לאחר שהודיע על השבתת המשק, דבר שהיה אחד הגורמים הבולטים לכך שראש הממשלה נתניהו השהה בזמנו את פיטורי שר הביטחון. מאז הוא לא הרבה להתראיין, אך בראיון לעיתונאי נדב אייל ב"ידיעות אחרונות" הוא שב ומאיים על הממשלה בנוגע לאפשרות שלא תקבל את פסיקת בג"ץ בעניין עילת הסבירות.

האיום של בר דוד על הממשלה

"אני לא אתן להרוס את המדינה. אני לא אתן לפגוע במגילת העצמאות. אני לא אתן לפגוע במפעל הציוני, וברגע שנקבל החלטה שמנסים לפגוע במפעל הציוני ובמדינת ישראל - אני אפעל" אומר בר דוד. את האפשרות שהממשלה תוביל לחקיקה חד צדדית של הרפורמה הוא מכנה :"מטורפת" ואומר: "זה דבר שפוגע בלכידות של מדינת ישראל מול העולם, מול האויבים שלנו. חייבים לעצור את זה".

ברקע ראש השנה העומד בפתח הוא קורא לנתניהו: "אני מצפה מראש הממשלה שיעצור. ערב חג. תעלה לשידור ותצהיר - 'אני לא מביא את זה. יש פה קרע. אנחנו עוצרים'. כמו שעלית לשידור בתקופת הקורונה ואמרת לשים מסיכות, תגיד - יש קרע, אני עוצר. אין יותר חקיקה חד צדדית בנושא המשפטי. נקודה, סוף".

ישיבת ממשלה

נתניהו, בר דוד מאיים. צילום: Yonatan Sindel/Flash90

המצב הכלכלי? "אנשי עסקים מתקשים לגייס כסף"

בר דוד ביושבו כיו"ר ההסתדרות מדבר גם על המצב הכלכלי ואומר: "מבחינה כלכלית, אני מדבר עם אנשי הייטק, השקעות לא מגיעות לפה. אנשי עסקים אומרים לי שהם מתקשים לגייס כסף, שהאמריקנים לא רוצים להביא לפה כסף. הכסף זורם מישראל החוצה".

"אני לא מצליח להבין לאן ראש הממשלה נתניהו לוקח את המדינה" הוא טוען. "יאני מעריך אותו, ויש לי קשרים אתו. הוא עומד בראש המערכת. כל מה שקורה בהסתדרות הוא באחריותי. לאן אני לוקח את ההסתדרות - אני יודע. אני לא בטוח שביבי יודע לאן הוא לוקח את המדינה".