הסתיימה פגישת נתניהו-סמוטריץ': זו ההנחיה שהתקבלה

בשעות הצהריים הסתיימה ישיבת החירום של שרי הציונות הדתית, שעסקה בפרסומים על העברת כלי הרכב הממוגנים לרשות הפלשתינית. השרים הביעו סיפוק מסרטון ההבהרה של נתניהו והדגישו כי לא ישלימו יותר עם "מדיניות אוסלו"

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 16:27 כז באלול התשפג | עודכן בתאריך 13/09/23 17:11

הסתיימה פגישת נתניהו-סמוטריץ': זו ההנחיה שהתקבלה
נתניהו וסמוטריץ' | , צילום: Amit Shabi/POOL

ראש הממשלה בנימין נתניהו הסביר היום (ד') כי עסקת כלי הרכב הממוגנים שלכאורה הועברו לרשות הפלשתינית באישור ישראל, נחתמה בימיו של שר הביטחון לשעבר בני גנץ. במפלגות עוצמה יהודית והציונות הדתית זעמו על הפרסומים השונים בנושא.

בשעות הצהריים המאוחרות הסתיימה ישיבת החירום של שרי הציונות הדתית, והשר בצלאל סמוטריץ' הגיע לפגישה עם נתניהו במשרד ראש הממשלה. מלשכת נתניהו נמסר כי לאחר פגישת השניים, הנחה ראש הממשלה את המל"ל להביא לקבינט את כל ההחלטות שהתקבלו בממשלה הקודמת ביחס לרשות הפלשתינית וזאת במטרה להדק את הפיקוח ולוודא שמדיניות הממשלה הנוכחית מיושמת.

לא ישלימו יותר עם "מדיניות אוסלו"

ב"ישראל היום" דווח כי שרי הציונות הדתית אמנם הביעו סיפוק מסרטון ההבהרה של ראש הממשלה, אולם הבהירו כי לא ישלימו יותר עם "מדיניות אוסלו" שבה הממשלה נוקטת. בנוסף, השרים עומדים על כך שהגישה תהיה, כמו בהסכמי אברהם: "שלום תמורת שלום". עוד פורסם כי בשיחת טלפון בין נתניהו לשרים הובהר כי תגובת נתניהו בסרטון אינו המילה האחרונה מבחינתם, וכי אם המדיניות לא תשתנה הם לא ישבו מנגד.

בדיווח נמסר מפי גורם שעודכן בפרטי הישיבה: "בחדר ישבו השר אופיר סופר, שנפצע קשה מאוד במהומות קבר יוסף ב-1996 כתוצאה ממדיניות אוסלו, והשרה אורית סטרוק, שהבן שלה נפצע בפיגוע כתוצאה ממדיניות אוסלו. נתניהו צריך להחליט אם הוא ממשיך את אוסלו או ממשיך את הסכמי אברהם שהוא כל כך מתגאה בהם, ובצדק".

"טוב עשה ראש הממשלה"

גם מפלגת עוצמה יהודית קיימה ישיבת סיעה שבה דנו בנושא. "טוב עשה ראש הממשלה שהבהיר בקולו כי ממשלת הימין לא אישרה ולא תאשר העברת אמל"ח לרשות הפלשתינית תומכת הטרור", נכתב בהודעת המפלגה. "חשוב שראש הממשלה התחייב היום למה שאמר אמש בקבינט לשר בן גביר, שירכז את ההסכמים שגובשו מול הרשות הפלשתינית ויציג אותם בקבינט".

"אולם, עוצמה יהודית מציבה דרישה בלתי מתפשרת, לרפורמה משמעותית בתנאי המחבלים בכלא וסיום מדיניות הקייטנה ושלטון המחבלים בכלא, וזאת מתוקף תפקידו וסמכותו כשר לביטחון לאומי - דרישה זו הינה דרישה מהותית מצד עוצמה יהודית".