בבוקר איומים, בערב ארוחה משותפת: חברי הקואליציה יפגשו לערב גיבוש בירושלים

בצל הוויכוחים וההודעות העצבניות, תוכנן ערב גיבוש לחברי הקואליציה במסעדה בירושלים | רגע לפני, עוצמה יהודית תקיים ישיבת סיעה בעקבות ההחלטות של נתניהו נגד דעתו של בן גביר

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 11:48 כז באלול התשפג

בבוקר איומים, בערב ארוחה משותפת: חברי הקואליציה יפגשו לערב גיבוש בירושלים
חברי הכנסת, מסכמים מושב, צילום: נועם מושקוביץ/דוברות הכנסת

בצל המתיחויות בקואליציה, הערב (ד') יתקיים ערב גיבוש לחברי הקואליציה. הגיבוש יתקיים במסעדה בירושלים, וינחה אותו מוטי גלעדי. חברי הקואליציה התבקשו להגיע מוקדם בשל החשש מחסימות כבישים, אלא שאולי זו לא תהיה הבעיה העיקרית.

הדיווח שהצית את האש

הבוקר התרחש פיצוץ בקואליציה בין נתניהו לבין סמוטריץ' ובן גביר כאשר דיווח פלשתיני טען כי הרשות הפלשתינית קיבלה כלי נשק וכלי רכב משוריינים. סמוטריץ' לא הכיר את המהלך וזעם על חוסר התיאום מולו, ובסביבתו רמזו כי מדובר בתשלום לבני גנץ כדי להקים יחד איתו ממשלת שמאל שתחתור להחייאת הסכמי אוסלו.

הממשלה מדברת בשתי קולות

יסתדרו? נתניהו וגלנט מול סמוטריץ' ובן גביר | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לבן גביר יש בטן מלאה על נתניהו בעקבות ההחלטה על השארת תנאי האסירים על כנם, וגם הוא הצטרף לסמוטריץ': "אדוני ראש הממשלה, אם לא תתחייב בקולך שהפרסומים אודות העברת אמל"ח למחבלי הרשות הפלשתינית הם שגויים - יהיו לכך השלכות. אם בכוונתך לחתור לממשלת אוסלו 2, אנא עדכן את שריך ואת הציבור ונפעל בהתאם".

ישיבת הסיעה של עוצמה יהודית

נציין כי רגע לפני הגיבוש, תקיים סיעת עוצמה יהודית ישיבה מיוחדת לדיון בצעדי הסיעה בעקבות דיון הקבינט בו הוחלט לבטל את החמרת תנאיהם של האסירים הבטחוניים. כיצד ינהג בן גביר?