איילת שקד מנתחת: "זה רק יגרום למלחמת רשויות"

שרת המשפטים לשעבר תקפה את היועמ"שית וטענה כי טיעוניה "מביכים", וגם מזהירה מפני מלחמת רשויות: "להשתמש בכלי הכי כבד ושנוי במחלוקת ולפסול חוק יסוד זה לא יעלה על הדעת" | וגם: על איזה סלוגן של הימין החדש היו מחלוקות פנימיות?

חדשות כיפה חדשות כיפה 13/09/23 09:43 כז באלול התשפג

איילת שקד מנתחת: "זה רק יגרום למלחמת רשויות"
איילת שקד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ההתנגשויות בין הרשויות הגיעו לנקודת רתיחה עם שלושה דיונים קריטיים שמקיים בית המשפט העליון. אתמול (ג') עברנו משוכה אחת כאשר הרכב מלא בראשות אסתר חיות דן בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. שרת המשפטים לשעבר, איילת שקד, תקפה את היועמ"שית בגל"צ וטענה כי הטיעונים שלה מביכים.

"נראה שבתקופה האחרונה מישהו שדד את ההיגיון ממדינת היהודים"

"חלק מהטיעונים של העותרים ושל היועמ"שית היו מביכים, זה נראה שבתקופה האחרונה מישהו שדד את ההיגיון ממדינת היהודים", אמרה שקד. לדבריה, "כשהיועמ"שית אומרת שיש פגיעה קשה בדמוקרטיה זה מעליב, אין פה שום קץ דמוקרטיה. להשתמש בכלי הכי כבד ושנוי במחלוקת ולפסול חוק יסוד זה לא יעלה על הדעת, ומבחינה פוליטית מקווה שהוא לא יעשה כי זה רק יגרום למלחמת רשויות".

גלי בהרב מיארה, "לכנס את הוועדה"

גלי בהרב מיארה | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נזכיר כי שקד כיהנה בעצמה כשרת משפטים והובילה מהלכים שגררו ביקורת מהצד השמאלי במפה. אחד הסלוגנים המפורסמים הוא "שקד תנצח על בג"ץ ובנט את חמאס" של מפלגת הימין החדש. בראיון אמרה שקד כי "גם על הסלוגן הזה היו חילוקי דעות פנימיים. לא השתלחתי בצורה פרועה במערכת המשפט, תמיד הכל היה בצורה מכבדת תוך כדי דיאלוג, ואני מקווה שגם הקואליציה הזו תבין שהדרך הנכונה היא הסכמה רחבה".

יום שלישי הבא: הדיון על הוועדה לבחירת שופטים

הדיון הבא ברשימה יתקיים ביום שלישי הבא, אחרי ראש השנה, ויעסוק בעתירות נגד שר המשפטים על כך שהוא אינו מכנס את הוועדה לבחירת שופטים. היום (ד') צפויה הממשלה לתת את תשובתה. בתשובתה של הממשלה לבית המשפט העליון יכללו שתי טענות מרכזיות: האחת תעסוק בסמכות ותטען כי ההחלטה אם לכנס את הוועדה נתונה בידי שר המשפטים בלבד, וכי הוא רשאי גם להחליט שלא לכנסה. טענה שנייה היא חוסר סמכות של בית המשפט העליון בעצם קיום הדיון.