לקראת הדיון הנפיץ: עורך הדין של הממשלה במסר חד לשופטים וליועמ"שית

עורך הדין אילן בומבך שייצג את הממשלה בדיון על עילת הסבירות ביום שלישי, מעריך שלא תתקבל החלטה באותו יום ומזהיר מפני ביטול החוק: "אנו כבר לא אותה מדינה דמוקרטית". על היעמש"ית הוא אומר: "את מסרבת לייצג את הלקוח שלך?"

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 10/09/23 09:09 כד באלול התשפג

לקראת הדיון הנפיץ: עורך הדין של הממשלה במסר חד לשופטים וליועמ"שית
עו"ד אילן בומבך | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ביום שלישי יגיע הרגע הדרמטי ביותר מאז הוכרזה הרפורמה המשפטית עם הדיון בבג"ץ בעתירות נגד צמצום עילת הסבירות. עורך הדין אילן הבומבך שייצג את הממשלה בדיון הנפיץ, זאת לאחר סירובה של היועמש"ית לעשות זאת, תוקף אותה הבוקר (א') בראיון ל-103fm ואומר: "אני הכי תמה על היועמ"שית. עתירה אחרי עתירה את מסרבת לייצג את הלקוח שלך? הלקוח שלך הוא קודם כל הממשלה".

בהמשך הראיון הוא הוסיף על האפשרות שבג"ץ יפסול את החוק: "אי פעם הייתה שחיתות בהחלטות חוקתיות? עשו שימוש לרעה בחוקי יסוד? מעולם לא בוטלו כאן חוקי יסוד". בומבך ערך הבוקר ריאיון גם ברשת ב' שם הוסיף בנושא: "מתי פסלו חוק יסוד במדינה דמוקרטית אחרת? זו הזיה".

בומבך ושופט העליון יצחק עמית, מזהיר מפני התערבות

בומבך ושופט העליון יצחק עמית, מזהיר מפני התערבות צילום: Yonatan Sindel/Flash90

"כבר לא אותה מדינה דמוקרטית שהיינו"

בנוגע ללוחות הזמנים, העריך בובמך כי החלטת השופטים לא תפורסם ביום שלישי הקרוב: "לא תהיה החלטה, זה יהיה דיון ארוך". בומבך העביר מסר חריף בנוגע לאפשרות שבג"ץ ייתערב ויפסול את החוק: "אני לא מתעסק בפוליטיקה, אני מתעסק רק בהיבט המשפטי. אם חלילה יקרה מה שקוראת לו היועמ"שית והעותרים, אנו כבר לא אותה מדינה דמוקרטית שהיינו".