חבר הכנסת ומוביל הפגנות הימין: נכבד את פסיקת בג"צ

חבר הכנסת אביחי בוארון מהליכוד אומר כי הוא "לא רואה סיטואציה שבה הכנסת לא תקיים את פסיקת בג"צ". בהמשך הדגיש כי הכנסת תנסה לעקוף את הפסילה, במידה ותתרחש. מאוחר יותר סייג: "השאלה היא האם בג"ץ יכבד את הכרעת העם"

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 12:10 כא באלול התשפג

חבר הכנסת ומוביל הפגנות הימין: נכבד את פסיקת בג"צ
אביחי בוארון, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

חבר הכנסת אביחי בוארון ממפלגת הליכוד, התראיין הבוקר (ה') לערוץ 14, ואמר באופן מפתיע כי הוא לא רואה מצב שבו הכנסת תפר את פסיקת בג"צ. "אני אולי אאכזב כמה אנשים כשאני אומר שאני לא רואה סיטואציה שבה הכנסת והממשלה לא מכבדים את פסיקת בג"צ" אמר חבר הכנסת, והסביר: "אנחנו לא נביא לאנרכיה ולמשבר חוקתי - כי המדינה הזו יקרה לנו. גם כשאנחנו צודקים אנחנו צריכים להיות חכמים".

בוארון: נצטרך לחשוב איך לעקוף את פסיקת העליון

יחד עם זאת, בהמשך אמר כי הכנסת תנסה לעקוף את פסיקת בג"צ, אם יתערב בחוקי יסוד: "אנחנו אמונים על תיקון מערכת המשפט בדגש על הוועדה למינוי שופטים, ואנחנו נצטרך לשבת על המדוכה ולחשוב איך בכל זאת, למרות שבית המשפט יפסול חוקי יסוד, אנחנו עוקפים את הפסילה הזו ומתנהלים באופן שהכוח חוזר לעם".

בית המשפט העליון

בית המשפט העליון , צילום: יוסי זמיר/פלאש 90

"לא נוכל לאפשר לבג"ץ לבטל את תוצאת הבחירות"

מאוחר יותר כתב בוארון בחשבון הטוויטר שלו כי "צריך לחדד דבר אחד: השאלה החשובה היא לא האם אנחנו נכבד את פסיקת בג"ץ אלא, האם בג"ץ יכבד את הכרעת העם". אתמול, קרא חבר הכנסת הסרוג להשתתף במחאת הימין הערב מול בית המשפט העליון: "מחר בערב כולנו מתייצבים מול ביהמ"ש העליון ונאמר בקול רם וברור: נבצרות - סוף הדמוקרטיה. לא נוכל לאפשר לבג"ץ לבטל את תוצאת הבחירות. העם הוא הריבון".