בכיר ביש עתיד: אם שני החוקים האלה יעברו - נשב עם נתניהו

חבר הכנסת רם בן ברק הצהיר במהלך ראיון כי מפלגתו תסכים לשבת למשא ומתן עם נתניהו, אך הציב כתנאי לכך, חקיקה של שני חוקים: הקפאת עילת הסבירות ודחיית הרפורמה המשפטית בשנה וחצי

חדשות כיפה חדשות כיפה 07/09/23 09:02 כא באלול התשפג

בכיר ביש עתיד: אם שני החוקים האלה יעברו - נשב עם נתניהו
רם בן ברק ויאיר לפיד, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

ברקע הצעת הפשרה של הנשיא והצהרתו של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ כי "אין עם מי לדבר", במהלך ריאיון הבוקר (ה') ל- 103FM אמר חבר הכנסת רם בן ברק ממפלגת יש עתיד, כי מפלגתו תסכים להיכנס למשא ומתן עם נתניהו, אך הציב את קיבוע ההסכמות בחקיקה כתנאי לכך. בן ברק אמר כי "אם נתניהו מחר בבוקר ייכנס מליאה ויעלה שני חוקים, הקפאה של חוק עילת הסבירות, והקפאה של כל החקיקה המשפטית למשך 18 חודשים - אנחנו נשב ונדבר איתו בשמחה רבה".

"אף אחד לא מאמין לנתניהו"

בהמשך תקף חבר הכנסת את ראש הממשלה: "אף אחד לא מאמין לנתניהו, אנשיו לא מאמינים לו. למה שאנחנו נאמין לו? אנחנו לא מאמינים שהנשיא יכול לשנות את אופיו של נתניהו" אמר בן ברק, והסביר: "הרי ביטול או ריכוך עילת הסבירות יכול לקחת חודשים, החוק עבר, אז מה? עכשיו חודשים נדון באיך מרככים את עילת הסבירות ובינתיים החוק נמצא בספר החוקים? ברגע שהוא יבטל את שני הדברים האלה נשב איתו ברצינות ובנפש חפצה".

גנץ ונתניהו

גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

במהלך הראיון האשים בן ברק את הליכוד בכך שלא הושגו הסכמות עד כה: "במפלגתו שלו, עוד לפני שהצלחנו להגיד מילה, הם כבר פסלו את זה" אמר חבר הכנסת, והוסיף: "גם אנשים מהקואליציה שלו, גם סמוטריץ' וגם בן גביר הודיעו באופן מיידי שזה לא מקובל עליהם. קודם כל שיעשה סדר בקואליציה שלו".