נתניהו קרא להידברות, גנץ תקף: "הממשלה לא כשירה. ללכת לבחירות"

אחרי שנתניהו פנה לגנץ בקריאה להידברות, יו"ר המחנה הממלכתי הודיע כי הוא דוחה את מתווה הפשרה החדש: "אין ראש ממשלה אפקטיבי בישראל – ואיש הישר בעיניו יעשה"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 20:12 יט באלול התשפג | עודכן בתאריך 05/09/23 20:25

נתניהו קרא להידברות, גנץ תקף: "הממשלה לא כשירה. ללכת לבחירות"
גנץ ונתניהו, צילום: פלאש 90, יונתן סינדל, מארק ישראל סלם

יו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, נשא היום (ג') הצהרה בה הודיע כי הוא דוחה את המתווה החדש, ותקף את הממשלה המכהנת ושריה. זאת זמן קצר לאחר שנתניהו מיהר לפרסם סרטון בו הפציר בו להגיע להסכמות ולהידבר: "אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף". בליכוד הגיבו: "גנץ ממשיך בחרמות ושוב בורח מכל ניסיון להגיע להסכמות. אפס במנהיגות, אפס בממלכתיות".

"אין ראש ממשלה אפקטיבי בישראל - ואיש הישר בעיניו יעשה"

"המדינה לצערי, נמצאת היום תחת סכנה ברורה ומיידית - וללא ידיים יציבות וחזקות שאוחזות בהגה. אין ראש ממשלה אפקטיבי בישראל - ואיש הישר בעיניו יעשה".עוד אמר: "איני סומך על נתניהו, שעושה קודם כל מה שטוב לו, ורק אחר כך מה שנכון למדינה".

גנץ התייחס למתווה הנשיא שהוצא, וטען כי לאחר שבחן אותו - החליט לדחותו: "לצערי הרב, כפי שהערכנו - אמנם יש המון על מה לדבר, אבל המציאות הוכיחה שאין עם עם מי לדבר בעת הזו", האשים. עוד המשיך ואמר: "הממשלה הזו לא כשירה לנהל מדינה. נתניהו צריך לפזר את הכנסת ומדינת ישראל צריכה ללכת לבחירות שיאפשרו איחוי של החברה הישראלית". יחד עם זאת טען כי אם בעתיד תהיה הצעת פשרה רלוונטית, מפלגתו תאמץ אותה.

גנץ

גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

"להיכנס לחדר ולדבר"

כאמור, בסרטון שהפיץ מוקדם יותר הערב, קרא נתניהו לגנץ למשא ומתן מיידי, החל ממחר: "כדי להגיע להסכמות צריך לעשות דבר אחד פשוט: לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר", אמר. ופנה לגנץ בהזמנה אישית: "אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו ונעשה את מה שרוב עם ישראל מצפה לו: נשב ונגיע להסכמות".