ראש השב"כ מגבה את המאבטחים שהתעמתו עם רגב: "פעלו במקצועיות"

לאחר התקרית בין הנהג של שרת התחבורה למאבטח השב"כ, בארגון דוחים את טענותיה של השרה. בתחקיר הרשמי הם כותבים: "האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על פי ההנחיות". ראש השב"כ גיבה את המאבטחים

חדשות כיפה חדשות כיפה 06/09/23 11:55 כ באלול התשפג

ראש השב"כ מגבה את המאבטחים שהתעמתו עם רגב: "פעלו במקצועיות"
רונן בר, מגבה את המאבטחים, צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

היחידה לאבטחת אישים בשב"כ מפרסמת הבוקר (ד') את תחקיר התקרית בין הנהג של השרה מירי רגב למאבטח של השר גלנט. מהתחקיר עולה כי איש מעובדי היחידה לאבטחת אישים בשב"כ לא דחף את השרה. עוד עולה מהתחקיר כי המאבטח נפגע ברגלו מהנהג אשר לא נשמע להוראות האבטחה.

"המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית"

בשב"כ התייחסו לממצאי התחקיר והטילו את האחריות לתקרית על הנהג של השרה: "האירוע היה נמנע כולו אם הנהג היה פועל על פי הנחיות האבטחה ומזדהה כנדרש, כפי שבוצע עם שרים נוספים שהגיעו לאירוע, ונכנסו בהתאם להנחיות האבטחה, ללא כל חריגים" נכתב בהודעת השב"כ.

"בפועל, נכנס הנהג, כאדם לא מזוהה, ופרץ מחסום למתחם מסונן בו נמצא שר מאובטח, פעל המאבטח באיפוק תוך כדי ריסון הכוח" כתבו בשב"כ וסיכמו: "ממצאי התחקיר מלמדים כי המאבטח פעל בצורה שקולה ומידתית לאור הסיטואציה שהתפתחה במקום, וכן פעל בהתאם לנהלים, במקצועיות ובממלכתיות המצופה והנדרשת ממנו".

מירי רגב

מירי רגב, צילום: Jonathan Shaul/Flash90

התקרית בין השרה למאבטחים

כזכור, אתמול נהגה של השרה מירי רגב ומאבטחו של השר יואב גלנט התעמתו בזמן אירוע בתל השומר. בסביבת השרה רגב טענו כי "מאבטח של יחידת 730 התפרץ ונהג באלימות כלפי נהג השרה. השרה פנתה לראש השב"כ וביקשה לתחקר את האירוע האלים של המאבטח כלפי הנהג. בניגוד לאמור - המאבטח לא נפגע".