צפו נתניהו מפציר בגנץ: "לשים בצד את כל המכשולים. נשב ונגיע להסכמות"

ראש הממשלה נתניהו קרא ליו"ר המחנה הממלכתי להגיע להידברות כבר מחר: "לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר"

חדשות כיפה חדשות כיפה 05/09/23 19:37 יט באלול התשפג | עודכן בתאריך 05/09/23 20:21

נתניהו מפציר בגנץ: "לשים בצד את כל המכשולים. נשב ונגיע להסכמות"
נתניהו, "בא נדבר", צילום: MARC ISRAEL SELLEM/POOL

סמוך להצהרתו הצפויה של יו"ר המחנה הממלכתי בני גנץ, ראש הממשלה נתניהו פנה לגנץ באופן אישי וקרא לו להגיע להידברות כבר מחר. בסרטון שהתפרסם הערב (ג') אמר נתניהו: "אני רוצה לפנות לבני גנץ. יש בינינו הרבה מחלוקות, אבל יש בינינו גם הרבה מן המשותף", נתניהו הצביע על המכנה המשותף ביניהם, "לשנינו קוראים בנימין. שנינו נלחמנו בשדה הקרב נגד אויב משותף. והיום רוב העם מצפה מאיתנו שנעשה משהו למען מטרה משותפת. הוא רוצה שנגיע להסכמות".

צפו: פניית נתניהו לגנץ

"להיכנס לחדר ולדבר"

בהמשך הסרטון, קרא נתניהו למשא ומתן מיידי, החל ממחר: "כדי להגיע להסכמות צריך לעשות דבר אחד פשוט: לשים בצד את כל התנאים המוקדמים, את כל המכשולים, להיכנס לחדר ולדבר", אמר. ופנה לגנץ בהזמנה אישית: "אני מזמין מחר בבוקר את הצוות שלכם שישב עם הצוות שלנו ונעשה את מה שרוב עם ישראל מצפה לו: נשב ונגיע להסכמות".

בני גנץ |

בני גנץ | צילום: Yonatan Sindel/Flash90

כזכור, אתמול נחשף כי בבית הנשיא חודשו השיחות בין הצדדים במטרה למנוע משבר חוקתי. בהודעה רשמית שפירסם בית הנשיא נכתב: "בשבועות האחרונים מקיים נשיא המדינה מאמץ מיוחד על מנת למנוע משבר חוקתי ולהביא לפתרון שישמור על הדמוקרטיה ואחדות העם בישראל".

בבית הנשיא הוסיפו כי "כחלק מהמאמצים מקיים הנשיא שיחות עם ראשי הקואליציה והאופוזיציה במטרה להביא לדיאלוג שיביא להסכמות רחבות". בליכוד הגיבו לחשיפת השיחות ואמרו: "הפרסומים אינם נכונים ולא הייתה שום הסכמה".