סקר מנדטים הנפילה של גנץ: סקר מנדטים חדש מציג - זו המפלגה שהרוויחה

בסקר מנדטים חדש של ערוץ 13, מפלגת המחנה הממלכתי מאבדת ארבעה מנדטים, אך עדיין עוקפת את הליכוד. המרוויחה העיקרית בסקר היא יש עתיד. גם הציונות הדתית מתחזקת

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 22:19 יח באלול התשפג

הנפילה של גנץ: סקר מנדטים חדש מציג - זו המפלגה שהרוויחה
גנץ , צילום: Tomer Neuberg/Flash90

ברקע המתיחות סביב הרפורמה המשפטית והדיווחים על שיחות הפשרה בבית הנשיא, סקר מנדטים שהתפרסם הערב (ב') בחדשות 13 מציג תוצאה מאכזבת עבור מפלגת המחנה הממלכתי של בני גנץ. המפלגה, שקיבלה בסקר הקודם של ערוץ 13, 30 מנדטים, מאבדת עתה ארבעה מנדטים. המרוויחה העיקרית היא מפלגת יש עתיד שעולה ל-20 מנדטים, הציונות הדתית מקבלת מנדט נוסף.

חלוקת המנדטים:

המחנה הממלכתי - 26
הליכוד - 25
יש עתיד - 20
ש"ס - 10
יהדות התורה - 7
ישראל ביתנו - 6
רע"ם - 6
הציונות הדתית - 6
עוצמה יהודית - 5
חד"ש-תע"ל - 5
מרצ - 4
העבודה ובל"ד לא עוברות את אחוז החסימה.

מפת הגושים:

הממשלה הנוכחית - 53 מנדטים.
גוש השינוי - 62 מנדטים.
חד"ש-תע"ל עם 5 מנדטים.

רק רבע מהנשאלים בעד הרכבה הנוכחי של הממשלה

על פי תוצאות הסקר, הממשלה הנוכחית מאבדת 11 מנדטים ומגיעה ל- 53 מנדטים בלבד, לעומת 62 מנדטים שמקבלת הממשלה הקודמת. עוד עולה מהסקר כי רק כרבע מהנשאלים מעוניינים כי הממשלה תמשיך בהרכבה הנוכחי, לעומת 42% שמעדיפים בחירות ו-26% שמעוניינים בממשלת אחדות בראשות נתניהו עם גנץ או לפיד.

יש עתיד

יש עתיד, מזנקת צילום: Yonatan Sindel/Flash90

43% מהנשאלים - לא לפטר את היועמ"שית

במסגרת הסקר נשאלו המשתתפים האם הם סבורים כי יש לפטר את היועצת המשפטית לממשלה, גלי בהרב מיארה. 43% מהנשאלים השיבו כי יש להשאיר את היועצת המשפטית לממשלה בתפקידה לעומת 35% שענו כי צריך לפטר אותה. ביחס לחוק הגיוס, מרבית הנשאלים (66%) הביעו התנגדות לחוק שיעניק פטור גורף מגיוס לחרדים, לעומת 20% בלבד שתמכו.