סקר חדש: גנץ ממשיך לעלות - בשורה טובה לגוש הימין

ברקע הרמיזות להקפאת הרפורמה והצעתו של חבר הכנסת כהנא לממשלת אחדות, סקר חד שמראה שהמחנה הממלכתי ממשיכה לגדול, אך שאר הגוש לא מספיק להקמת ממשלה. מנגד, הליכוד יציב על 28 מנדטים

חדשות כיפה חדשות כיפה 18/08/23 08:29 א באלול התשפג

סקר חדש: גנץ ממשיך לעלות - בשורה טובה לגוש הימין
נתניהו וגפני, צילום: Olivier Fitoussi/Flash90

מפלגת המחנה הממלכתי ממשיכה להיראות טוב בסקרי המנדטים ומקבלת סקר אחר סקר תוצאות מרשימות שלרוב גם שמות אותה בראש רשימת המנדטים. גם בסקר שפורסם הבוקר (ו') ב"מעריב" המגמה לא משתנה וגנץ מוביל את טבלת המנדטים, הבעיה שלו מגיעה עם היחלשות גוש השמאל - מרכז שנחלש משמעותית ויורד מ-61 מנדטים.

המחנה הממלכתי עם 31 מנדטים

על פי הסקר שנערך על ידי מכון "לזר מחקרים" בראשות ד"ר מנחם לזר, מקבלת המחנה הממלכתי 31 מנדטים לעומת 29 בסקר הקודם שערך, הליכוד יציבה על 28 מנדטים ויש עתיד יורדת ל-15 מנדטים לעומת 16 בסקר הקודם.

חה"כ בני גנץ |

חה"כ בני גנץ | , צילום: Yonatan Sindel/Flash90

אין הכרעה במפת הגושים

ש"ס מקבלת עשרה מנדטים ועולה במנדט ויהדות התורה שומרת על יציבות עם 7 מנדטים. הציונות הדתית יורדת מ6 מנדטים ל-5 כמו גם ישראל ביתנו של אביגדור ליברמן. גם עוצמה יהודית יורדת במנדט ומקבלת ארבעה מנדטים, מרץ גם היא מקבלת 4 מנדטים. שתי המפלגות הערביות רע"מ וחד"ש-תע"ל מקבלות 5 מנדטים כל אחת. מהסקר עולה כי מפת הגושים משתנה ולאף צד אין הכרעה. בעוד גוש נתניהו זוכה ל-55 מנדטים, גוש השינוי עומד על 60 מנדטים וחד"ש-תע"ל באמצע עם 5 מנדטים.