סמוטריץ' הגיע לוועדת הכספים ועדכן: המצב פחות טוב משחשבנו

שר האוצר בדיווח כלכלי לוועדת הכספים: "המשק הישראלי מגלה עמידות ויציבות יחסית בתקופת משבר עולמית". יחד עם זאת, מציין הדו"ח גם את התארכות משך התמתנות האינפלציה, סביבת הריבית הגבוה והיחלשות השקל

ישועה תורג'מן ישועה תורג'מן, חדשות כיפה 04/09/23 16:52 יח באלול התשפג

סמוטריץ' הגיע לוועדת הכספים ועדכן: המצב פחות טוב משחשבנו
השר בצלאל סמוטריץ' | הציג את הנתונים לכנסת, צילום: Chaim Goldberg/Flash90

שר האוצר סמוטריץ' הגיש היום לוועדת כספים דו"ח על המגמות הכלכליות והפיסקליות הצפויות לשנת התקציב 2024. הדו"ח נדרש על פי החוק במסגרת הליך ההתאמות לקראת תקציב 2024 שאושר כזכור יחד עם תקציב 2023. סמוטריץ' תקף את המפגינים נגד הממשלה וכתב כי "השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים".

"המצב פחות טוב ממה שחזינו בעת הנחת התקציב" אמר שר האוצר לחברי הוועדה, בהמשך הוסיף על חלק מהסיבות לכך: "בנוסף לאינפלציה העולמית ישנה השפעה על השוק הישראלי דרך הייבוא, השפעה זו עלולה להתעצם דרך החלשות השקל" אמר סמוטריץ'.

בגלל האינפלציה והיחלשות השקל: ייתכנו שינויים בתקציב 2024

לדו"ח צורף מסמך ניתוח כלכלי שבוצע באגף הכלכלן הראשי ובאגף התקציבים ונסקרים בו נתוני הצמיחה, הכנסות, הוצאות וגירעון, אינפלציה ריבית ושוק התעסוקה בהשוואה בינלאומית. בדו"ח נטען כי מצב הכלכלה הישראלית טוב יותר ממרבית מדינות הייחוס בעולם, אך בנוסף מצויינים נתונים שעלולים להשפיע על תקציב 2024 ובהם: התמתנות האינפלציה, סביבת הריבית הגבוהה והיחלשות השקל.

ועדת הכספים

ועדת הכספים, צילום: Oren Ben Hakoon/Flash90

המתקפה על מובילי המחאה

סמוטריץ' תוקף במכתב גם אנשי המחאה וטוען שהכלכלה הישראלית חזקה למרות הנסיונות להחליש אותה. "כוחות אדירים עם תקציבי עתק וגיבוי תקשורתי חסר תקדים שמוציאים דיבתה של ישראל רעה בעולם הכלכלי בשקרים בוטים ובהפחדות שווא ועושים הכל כדי ליצור בהלה וסנטימנט שלילי בכלכלה. עד כה נראה שהשפעתם על הכלכלה מזערית בלבד" כותב סמוטריץ', ומוסיף כי "השוק החופשי חכם יותר ממה שסברו מובילי הקמפיין שורפי האסמים".