היועמ"שית לבג"ץ: לכנס את הוועדה לבחירת שופטים באופן מיידי

היועצת המשפטית לממשלה משיבה לעתירות בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים, וקוראת לבית המשפט להורות לשר המשפטים לכנס את הוועדה באופן מיידי. בשבוע שעבר אישרה ללוין ייצוג נפרד בעתירות | בג"ץ קיבל את בקשת לוין: הדיון על הוועדה לבחירת שופטים יידחה

חדשות כיפה חדשות כיפה 04/09/23 15:57 יח באלול התשפג | עודכן בתאריך 04/09/23 16:10

היועמ"שית לבג"ץ: לכנס את הוועדה לבחירת שופטים באופן מיידי
גלי בהרב מיארה, "לכנס את הוועדה", צילום: Yonatan Sindel/Flash90

היועצת המשפטית לממשלה, פירסמה היום (ב') את תגובתה לעתירות שהוגשו בעניין כינוס הוועדה לבחירת שופטים. במכתב התגובה, מיארה קוראת לבית המשפט להורות לשר המשפטים לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים באופן מיידי. "כוונה לשינוי הדין הקיים בעניין הרכב הוועדה לבחירת שופטים, אינה מצדיקה, את המשך ההימנעות מכינוסה של הוועדה לבחירת שופטים" כתבה מיארה. בנוסף, לאחר שביקש את דחיית הדיון בנוגע לכינוס הוועדה לבחירת שופטים, בג"ץ קיבל את בקשת לוין ודחה את הדיון ל-19.9.

צפוי מחסור של 53 תקנים

את תגובתה, נימקה היועמ"שית בטענה כי "כבר כעת קיים צורך במינוי של כ-20 שופטים במסגרת תקנים שהתפנו, ועד לסוף השנה צפוי חסר של 53 תקנים". עוד כתבה מיארה כי "העומס המוטל על שופטי ישראל הוא כבד וחריג בהשוואה בינלאומית, בפרמטרים שונים".

כך תגיב הממשלה במידה ותפסיד בעתירה

לחדשות כיפה נודע כי בקואליציה לא נבהלים מתרחיש בו בגץ יחייב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, תרחיש אותו הם מכנים, "שערורייתי ואבסורדי". כאשר גם אם יצא מבג"ץ צו שיחייב את כינוס הוועדה, ייתכן שהיא תתכנס אך לפחות בהתחלה לא ימונו שופטים על ידי הקואליציה והדיונים יהיו ללא מינויים בפועל, כאשר בקואליציה עדיין מתכוונים לשנות את הרכב הוועדה באמצעות חוק. מלשכת שר המשפטים נמסר שהם לא עוסקים בכך.

נתניהו ולוין

נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד הגיב למכתב היועמ"שית "היועצת המשפטית לממשלה מציבה היום תמרור אדום גדול ואומרת כי יש לכנס את הועדה למינוי שופטים כבר עתה, ומצביעה על כך שפרק הזמן הממושך שחלף מאז כינוס הוועדה בפעם האחרונה הוא פרק זמן חריג".