כך יגיבו בקואליציה אם יפסידו בדיון הדרמטי בבג"ץ

ביום חמישי יתקיים דיון דרמטי בבית המשפט העליון, בשאלה האם לחייב את שר השפטים יריב לוין לכנס את הוועדה לבחירת שופטים | כך מתכוונים להגיב בקואליציה לתרחיש בו יפסידו בבג"ץ

עמיאל ירחי עמיאל ירחי, חדשות כיפה 04/09/23 14:37 יח באלול התשפג

כך יגיבו בקואליציה אם יפסידו בדיון הדרמטי בבג"ץ
נתניהו ולוין, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

רגע האמת מגיע: בשבועיים הקרובים יתקיימו בבית המשפט העליון שורה של דיונים דרמטיים בעקבות עתירות של ארגוני שמאל נגד מהלכי הממשלה. הדיון הראשון יתקיים ביום חמישי הקרוב נגד החלטת שר המשפטים יריב לוין שלא לכנס את הוועדה לבחירת שופטים.

כך יגיבו בקואליציה להפסד בבג"ץ

לחדשות כיפה נודע כי בקואליציה לא נבהלים מתרחיש בו בגץ יחייב לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, תרחיש אותו הם מכנים, "שערורייתי ואבסורדי". כאשר גם אם יצא מבג"ץ צו שיחייב את כינוס הוועדה, ייתכן שהיא תתכנס אך לפחות בהתחלה לא ימונו שופטים על ידי הקואליציה והדיונים יהיו ללא מינויים בפועל, כאשר בקואליציה עדיין מתכוונים לשנות את הרכב הוועדה באמצעות חוק. מלשכת שר המשפטים נמסר שהם לא עןסקים בכך.

שופטי בג"ץ, העיניים נשואות לדיון על עילת הסבירות

שופטי בג"ץ, העיניים נשואות לדיונים דרמטיים, צילום: Yonatan Sindel/Flash90

נשנה את הרכב הוועדה לבחירת שופטים - ונעצור

בתום מושב הקיץ של הכנסת אמר ראש הממשלה נתניהו לערוץ החדשות האמריקאי bloomberg tv, "אני עדיין הולך לחכות מספר חודשים כדי לנסות להגיע לקונצנזוס. זה ככל הנראה יהיה על הוועדה לבחירת שופטים. זה בגדול מה שנשאר", אמר ראש הממשלה בריאיון. לדברי נתניהו, אחרי חקיקת החוק הזה: "נעצור קידום חוקים בנושא".