בכיר בקואליציה: אין לנו שום כוונה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים

בעקבות הצהרתם של יאיר לפיד ובני גנץ כי הם מקפיאים את השיחות כל עוד הוועדה למינוי שופטים לא תוקם, בכיר בקואליציה אומר בשיחה עם "חדשות כיפה" כי הם לא מוכנים להיענות לדרישה שלהם

עמיאל ירחי עמיאל ירחי 15/06/23 10:41 כו בסיון התשפג

בכיר בקואליציה: אין לנו שום כוונה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים
צילום: Yonatan Sindel/Flash90

לאחר ההישג של האופוזיציה בבחירות לוועדה למינוי שופטים, יו"ר יש עתיד, יאיר לפיד ויו"ר המחנה הממלכתי, בני גנץ, מסרו אמש (ד'') הצהרה בה הכריזו כי הם מקפיאים את השיחות בבית הנשיא כל עוד הוועדה למינוי שופטים לא תוקם. בשיחה עם "חדשות כיפה", בכיר בקואליציה ענה לאיומים של  גנץ ולפיד ואמר כי הם לא מוכנים להיענות לדרישה שלהם. "אין לנו שום כוונה לכנס את הוועדה לבחירת שופטים, ההרכב הנוכחי של הוועדה פסול מיסודו", אמר הבכיר.

נתניהו מאשים את לפיד וגנץ: "מחפשים כל דרך כדי לפוצץ את השיחות"

נזכיר כי ראש הממשלה, בנימין נתניהו, הגיב להכרזתם של גנץ ולפיד והאשים אותם כי כי הם לא מעוניינים בהידברות. "היום התברר סופית כי גנץ ולפיד חיפשו כל דרך לפוצץ את השיחות", פתח נתניהו את דבריו, "לפני שלושה חודשים הם אמרו שאם רק נעשה פסק זמן בחקיקה הם ייכנסו להידברות. עשינו פסק זמן, אבל הם לא נכנסו להידברות אמתית. הם דחו כל הצעה אפילו המינימאלית ביותר שהנציגים שלנו הביאו בבית הנשיא".

נתניהו האשים כי למרות היבחרה של נציגתם בוועדה למינוי שופטים, לפיד וגנץ בוחרים לפוצץ את השיחות. "והיום הם עשו דבר חדש. אתמול הם אמרו שאם לא תיבחר נציגה שלהם בוועדה למינוי שופטים הם יפוצצו את השיחות. אבל נבחרה נציגה שלהם ובכל זאת הם פוצצו את השיחות. אז גנץ ולפיד לא רוצים משא ומתן אמיתי. אני מבטיח לכם אזרחי ישראל שבניגוד להם, אנחנו נפעל באחריות למען המדינה שלנו".